Avatar billede isdan Nybegynder
04. oktober 2000 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af ISDN linje

Jeg har en WinME maskin som er direkte koplet på via isdn og 3 client maskiner 2* win2000 og 1 win98 ... Er der et software der ude som kan køre på Me maskinen og dele internettet til de andre via lan..

Før var det en 98 maskin som jeg kørte WinRoute4.01 på og så spilede det bare , men efter opgradering til ME så kører ikke WinRoute programmet (mangler NAT tror jeg)
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. oktober 2000 - 10:16 #1
Der er Internet deling indbygget i Windows ME ... kan ikke lige huske hvor, men når jeg kommer hjem, vil jeg da lige finde ud af det. Søg evt. i hjælp efter det.....

Den deling køre perfekt .. du kan køre ICQ / IRC / Spil over det...
Avatar billede isdan Nybegynder
04. oktober 2000 - 10:24 #2
Problemet er at jeg kan ikke få win2000 maskinerne til at connecte med det.. Kun Win95/98/ME
Avatar billede clavo Nybegynder
04. oktober 2000 - 10:39 #3
Problemet er at Windows 98/ME bruger krypterede passwords, som Windows NT/2000 ikke \"forstår\". Lav og kør en regfil med følgende indhold
*
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\VNETSUP]
\"EnablePlainTextPassword\"=dword:00000001
*
Dette gør at Windows 98/ME bruger \"plain\" passwords. Alternativt kan du dele uden passwords.

Er du ude efter at tredje parts produkt, kan jeg anbefale WinGate.
http://wingate.deerfield.com/

Jacob
Avatar billede isdan Nybegynder
08. oktober 2000 - 17:56 #4
Jeg giver op.. Har installeret Win2000 på Server maskinen og så Winroute 4.01.. Det spiler bare...