Avatar billede benzon Praktikant
26. oktober 2002 - 21:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med et Script :\

alias dlg {
if (!$dialog($1)) { dialog - $+ $2 $1 $1 }
}

alias ttv2 {
sockclose ttv2
clear @raw
sockopen ttv2 www.dr.dk 80
var %bleh-gejl = $gettvc($gettok($1-,1,$asc(>)))
set %ttv-date $gettok($1-,2,$asc(>))
.remove $+(scripts/tvguide/,%bleh-gejl,.ini)
sockmark ttv2 %bleh-gejl
if ($dialog(ttv)) { did -r $ifmatch 16 }
}
on *:sockopen:ttv2:{
sockwrite -nt ttv2 get $+(/nav/programoversigt/w3c/inc/channel.aframe?channel=,$sock($sockname).mark,&seldate=,%ttv-date,&seltime=0)
unset %ttv-date
}

on *:sockread:ttv2:{
sockread %d
%d = $remove($phtml2(%d), )
if ($phtml2(%d)) {
if ((*HTTP/1.1* iswm %d) || (*server:* iswm %d) || (*date:* iswm %d) || (*set-cookie:* iswm %d) || (*cache-control* iswm %d) || (content-type:* iswm %d) || (dr.dk iswm %d)) { return }
;if ($remove($left($phtml2(%d),5),.) isnum) { if ($remove(%d,$left(%d,5))) { aline -p @raw prog: $remove(%d,$left(%d,5)) ( $left(%d,5) ) } | set %found $iif($remove(%d,$left(%d,5)),1,2) | set %tmptime $left(%d,5) | return }
;if (%found) { if (%found == 1) { aline -p @raw desc: %d ( %tmptime ) } | else { aline -p @raw prog2: %d ( %tmptime ) } }
if ($remove($left($phtml2(%d),5),.) isnum) {
if ($remove(%d,$left(%d,5))) {
writeini scripts/tvguide/ $+ $sock($sockname).mark $+ .ini $left(%d,5) prog $remove(%d,$left(%d,5))
did -a ttv 16 $left(%d,5) $chr(9) $remove(%d,$left(%d,5)) }
set %found $iif($remove(%d,$left(%d,5)),1,2)
set %tmptime $left(%d,5)
return
}
if (%found) {
if (%found == 1) {
if (!%sat. [ $+ [ %tmptime ] ]) { writeini scripts/tvguide/ $+ $sock($sockname).mark $+ .ini %tmptime desc2 %d | set -u3 %sat. [ $+ [ %tmptime ] ] 1 }
elseif (%sat. [ $+ [ %tmptime ] ]) { writeini scripts/tvguide/ $+ $sock($sockname).mark $+ .ini %tmptime desc %d }
}
if (%found != 1) {
if (!$readini(scripts/tvguide/ $+ $sock($sockname).mark $+ .ini,%tmptime,prog)) {
writeini scripts/tvguide/ $+ $sock($sockname).mark $+ .ini %tmptime prog %d
}
; did -a ttv 16 $remove(%d,$left(%d,5)) $chr(9) %d
}
unset %d
}
on *:sockclose:ttv2:{ }
menu @raw {
clear:clear
update:ttv2
}

alias cl-file {
var %file = $sfile(c:\,Select file), %k = 0
while (%k < $lines(%file)) {
inc %k
if (!$len($read(%file,%k))) { write -dl $+ %k %file }
}
alias gettvc {
var %file = scripts/oversigt.ini, %k = 0
while (%k < $ini(%file,channels,0)) {
inc %k
if ($readini(%file,channels,$ini(%file,channels,%k)) == $1-) { return $ini(%file,channels,%k) }
}
alias list-ttv {
var %file = scripts/oversigt.ini, %k = 0, %i
while (%k < $ini(%file,channels,0)) {
inc %k
%i = %i $+ » $+ $readini(%file,channels,$ini(%file,channels,%k))
}
return %i
}
dialog ttv {
title "TV Guide"
; size -1 -1 280 144
size -1 -1 422 144
; size -1 -1 280 144 without extended
option dbu
box "Selection box", 1, 1 1 278 21
combo 4, 167 8 69 122, size drop
button "&Go", 5, 239 7 37 12
list 16, 0 23 279 107, size
button "&Close", 6, 242 131 37 12, ok
text "Select the channel you want to lookup in this combo box:", 7, 6 10 159 8, right
; /* extended info starts here */
box "Extented information", 2, 281 22 140 121
text "Day to lookup:", 3, 286 10 41 8
combo 8, 330 9 89 17000, size drop
text "Info on:", 9, 286 31 25 8
text "program-here", 10, 314 31 104 8, center
list 11, 285 42 133 31, size
edit "", 12, 285 85 133 55, read return vsbar multi
text "Program description:", 13, 286 75 132 8
check ">>", 14, 211 131 30 12, push
}
on *:dialog:ttv:sclick:14:{
if ($did($did).state) { dialog -bs ttv -1 -1 422 144 }
else { dialog -bs ttv -1 -1 280 144 }
}
on *:dialog:ttv:sclick:16:{
var %action = $gettok($did($dname,$did,1),1,32)
if (%action == rclick) {
var %menu = $dname,%result
initttv $did($dname,4).seltext $+ » $+ $did($dname,$did).seltext
}
if ((%action == sclick) && ($did(ttv,16).seltext)) { ttvexp $gettvc($did(ttv,4).text) $+ » $+ $getttvt($did(ttv,16).seltext) }
}

alias getd {
var %monday = 1, %tuesday = 2, %wednesday = 3, %thursday = 4, %friday = 5, %saturday = 6, %sunday = 7
var %today = % [ $+ [ $day ] ], %tomorrow = % [ $+ [ $1 ] ]
return $calc(%tomorrow - %today)
}
on *:dialog:ttv:sclick:5:{
did -ra $dname 16 - $chr(9) Looking up...
ttv2 $+($did($dname,4).seltext,>,$getd($did(ttv,8).seltext))
}
on *:dialog:ttv:init:*:{
mdx-load
mdx SetControlMDX 16 ListView icon nodragheader report rowselect single infotip showsel > scripts/views.mdx
mdx SetControlMDX 11 ListView icon nodragheader report rowselect single infotip showsel noheader grid > scripts/views.mdx
did -i $dname 16 1 headerdims 50:1 485:2
did -i $dname 16 1 headertext +c 0 Time +l 0 Description
did -i $dname 11 1 headerdims 100:1 160:2
; didtok $dname 4 187 DR 1»DR 2»TV 2»TV 3»3+»TVDanmark1»TVDanmark2»MTV»Eurosport»Viasat Sport»Playboy»CNN»Discovery»TV 2 Lorry»TV 2 zulu»TV2 Bornholm»TV2 Fyn»»TV2 Midt-vest»TV2 Nord»TV2 Øst»TV2 Østjylland»TV2 Syd»TV-1000»TV-1000 CINEMA»Canal+»Canal+Gul»Canal+Blå»VH1»Cartoon»Hallmark»National Geographics»Nickelodeon»TV6 Action»TV6 Nature»Animal Planet»BBC Prime»BBC World»DK4»TVDK Fyn»TVDK Ålborg»TVDK Århus»Kanal København»Bloomberg»TCM»Travel Channel»TV-1000 History»Ålborg Kristne TV»S:TV1»S:TV2»S:TV3»S:TV4»S:TV6»S:TV8»S:Viasat Sport»S:ZTV»N:Norsk TV2»N:NRK1»N:TV3»F:TV5»D:3-SAT»D:ARD»D:ARTE»D:DSF»D:N3»D:Pro7»D:RTL»D:RTL2»D:SAT1»D:Super RTL»D:VOX»D:ZDF»
didtok $dname 4 187 DR 1»DR 2»TV 2»Tv 2 zulu»TV 3»3+»TVDanmark1»TVDanmark2»MTV»Canal+»Canal+Gul»Canal+Blå»TVbio+»Viasat Sport»Viasat Explorer»TVDK Ålborg»TVDK Århus»TVDK Fyn»Kanal København»Ålborg Kristne TV»TV 2 Lorry»TV2 Bornholm»TV2 Fyn»TV2 Midt-vest»TV2 Nord»TV2 Syd»TV2 Øst»TV2 Østjylland»TV1»TV2»TV3»TV4»TV6»ZTV»Viasat Sport»NRK1»NRK2»TV2»TV3»Norsk TV2»TV6 Nature»TV6 Action»TV8»Animal Planet»BBC Prime»BBC World»Cartoon»CNN»Discovery»Eurosport»Hallmark»Nat. Geo.»Nickelodeon»Playboy»TCM»Travel Channel»VH1»ARD»ARTE»3-SAT»DSF»N3»Pro7»RTL»RTL2»SAT1»Super RTL»VOX»ZDF»TV5 did -c $dname 4 1
didtok $dname 8 $asc(>) Monday>Tuesday>Wednesday>Thursday>Friday>Saturday>Sunday
did -c $dname 8 $replace($day,monday,1,tuesday,2,wednesday,3,thursday,4,friday,5,saturday,6,sunday,7)
did -a $dname 11 Duration $chr(9) -
did -a $dname 11 Start time $chr(9) -
did -a $dname 11 End time $chr(9) -
did -c $dname 14
}
alias fysk { $dlg(ttv,m) }

alias mdxn { return scripts\mdx.dll }
alias mdx { return $dll($mdxn,$1,$2- ) }

alias mdx-load {
mdx SetMircVersion $version
mdx MarkDialog $dname
}
alias linesep { }

alias phtml2 {
var %html $1-
while ($regsub(%html,<(|/)[^>]*>,,%html)) { }
return %html
}

alias initttv {
ttvmenu $1-
do-popup ttvmenu +cCR $mouse.dx $mouse.dy
}
alias ttvmenu {
menu New ttvmenu 16 16
dll $+(",$popupsn,") SetMetrics ttvmenu iconpad 2 2 contentpad 2 2 spacing 2 2
var %skod
if ($chan($active)) { %skod = channel }
if ($query($active)) { %skod = query }
item ttvmenu 1 1 Report to %skod $cr reportttv $1-
item ttvmenu 2 2 Add alarm time $cr addalarm $1-
item ttvmenu
item ttvmenu 3 3 More info... $cr ttvexp $gettvc($did(ttv,4).text) $+ » $+ $getttvt($1-)
}
alias getttvt {
var %raw = $1-, %k = 0
while (%k < $gettok(%raw,0,32)) {
inc %k
if (*.* iswm $gettok(%raw,%k,32)) { return $gettok(%raw,%k,32) }
}
return $false
}
alias ttvexp {
var %file = scripts/tvguide/ $+ $gettok($1-,1,187) $+ .ini, %t = $gettok($1-,2,187), %k = 0
if ($readini(%file,%t,desc)) {
did -r ttv 12
var %a = $readini(%file,%t,desc)
did -a ttv 12 %a
} | else { did -ra ttv 12 No description available. }
did -ra ttv 10 $replace($readini(%file,%t,prog),&,&&)
did -r ttv 11
did -a ttv 11 Genre $chr(9) $readini(%file,%t,desc2)
did -a ttv 11 Duration $chr(9) $iif($left($replace($duration($calc($ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($eval($getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel + 1))),99),.,:) $asctime(yyyy)) - $ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($getttvt($did(ttv,16).seltext),.,:) $asctime(yyyy)))),hrs,$chr(32) $+ hours,mins,$chr(32) $+ minutes,hr,$chr(32) $+ hour),1) != -,$replace($duration($calc($ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($eval($getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel + 1))),99),.,:) $asctime(yyyy)) - $ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($getttvt($did(ttv,16).seltext),.,:) $asctime(yyyy)))),hrs,$chr(32) $+ hours,mins,$chr(32) $+ minutes,hr,$chr(32) $+ hour),Unknown)
did -a ttv 11 Start time $chr(9) $iif(%t != $false,$ifmatch,Unknown)
did -a ttv 11 End time $chr(9) $iif($getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel + 1))) != $false,$ifmatch,Unknown)

; echo -a this program is at $getttvt($did(ttv,16).seltext)
; echo -a program before is $getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel - 1)))
; echo -a program after is $getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel + 1)))
; echo -a duration1: $ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($eval($getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel + 1))),99),.,:) $asctime(yyyy))
; echo -a duration2: $ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($eval($getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel - 1))),99),.,:) $asctime(yyyy))
; echo -a guessing duration: $duration($calc($ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($eval($getttvt($did(ttv,16,$calc($did(ttv,16).sel + 1))),99),.,:) $asctime(yyyy)) - $ctime($asctime(ddd mmm dd) $replace($getttvt($did(ttv,16).seltext),.,:) $asctime(yyyy))))
}
alias ttv-channel {
return $gettok($1-,1,187)
}
alias findprog {
var %file = scripts/tvguide/ $+ $replace($gettok($1-,1,187),$chr(32),_,+,_) $+ .ini, %len = $ini(%file,0), %k = 0
; echo -a reading from file: %file
while (%k < %len) {
inc %k
; echo -a trying $readini(%file,$ini(%file,%k),id) == $gettok($1-,7,32)
if ($readini(%file,$ini(%file,%k),id) == $gettok($1-,7,32)) { secho -a returning $ini(%file,%k) | return $ini(%file,%k) }
}
%k = 0
while (%k < %len) {
inc %k
; echo -a trying $readini(%file,$ini(%file,%k),id) == $gettok($1-,6,32)
if ($readini(%file,$ini(%file,%k),id) == $gettok($1-,6,32)) { secho -a returning $ini(%file,%k) | return $ini(%file,%k) }
}

Det her er en Tv Guide der ligger i Jedirc men der er en fejl jeg har fået samlet scriptet i 1 fil for at kunne finde fejlen men kan slet slet ike lige finde den scriptet bruger mdx.dll

Fejlen er den Faktisk kun tager de TV Udsendelser der er en Pil ud for hvorfor den gør det er jeg ikke helt klar over

http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/inc/channel.aframe?channel=dk1&seldate=0&seltime=0 <-- Den tager kun de programer der er en pil ud for

http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/inc/channel.aframe?channel=vse&seldate=0&seltime=0 <-- Der tager den Eks. slet ingen programer

Har sidet i et stykke tid nu for at finde fejlen er der evt. en der kan hjælpe vil nemlig meget gerne ha fikset det da jeg har TV 1000 og det er altså lidt hurtigere når man bruger IRC Aligevel at lige se TV Guiden der :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
10. november 2002 - 21:12 #1
luk dog..!
Avatar billede snqvsen Nybegynder
15. november 2002 - 10:23 #2
du er syg ?!
Avatar billede snqvsen Nybegynder
15. november 2002 - 10:23 #3
lavede selv noget lignende engang, med lidt hjælp udefra?!
men det var .tcl ...
Avatar billede snqvsen Nybegynder
15. november 2002 - 10:24 #4
det fyldte 7 linier :D
Avatar billede benzon Praktikant
16. december 2002 - 13:24 #5
lukker