Avatar billede webing Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar "opdaterer" forkert

Jeg har en bærbar computer der har det med at "opdatere" forkert. Eksempelvis hvis jeg skriver i Word kan jeg skrive et par linjer tekst eller blot nogle enkelte tegn, hvorefter curseren hopper op øverst i dokumentet. Det samme gælder hvis jeg er inde på en hjemmeside. Lige pludselig hopper siden op til toppen. Lige sådan i stifinder og alle andre programmer.

Det er lige meget om jeg har tilsluttet mus eller blot touchpaden.

Problemet kan midlertidigt afhjælpes ved at trykke på F5 knappen.

Jeg har forsøgt at afinstallere/reinstallere musedriveren og sågår udskiftet styresystemet fra Win98 over win 2000 til XP.

Er den nogen der har nogen gode råd eller ideer til problemet udover at købe en ny bærbar?

Vh Stig Bing
Avatar billede chalde Seniormester
25. oktober 2002 - 15:25 #1
Lytter med... har samme problem.... død over compaq....
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:29 #2
Jeg er ikke sikker på at det er det samme - men uanset om jeg rørte ved touchpad'en eller ej på min gamle bærbar, så skete der nogen gange det at der blev 'klikket' alligevel. Hvis min cursor stod et sted i teksten, så blev markøren flyttet derop.

Har du prøvet at slå dit touchpad HELT fra, evt. fra BIOS?

Har du et trykfølsomt touchpad, og du ikke vil slå det helt fra, kan du sætte værdien for fejlklik helt op.

Glæder mig til at høre, om det var det samme problem.
Avatar billede webing Nybegynder
25. oktober 2002 - 22:38 #3
Hej delanvital

Det lød helt rigtigt det du foreslog, og jeg har ikke svaret før nu fordi jeg har eksperimenteret en hel masse med diverse indstillinger. Jeg var bl.a. inde i BIOSen og slå touchpaden fra. Den var godt nok ligeglad og virkede alligevel?!?. Men uden nogen form for fremgang med problemet.
Men tilsyneladende har jeg fået det løst alligevel. Pt. virker det ihvertfald. For at gøre en lang historie kort, har jeg blot pillet min Home (uheld!) og min PgUp tast af. Sat dem på igen og så virker det! Et eller andet må have siddet forkert, uden at man umiddelbart kunne se det. Jeg tror mest på at det har været PgUp tasten der har været problemet.

Jeg beklager meget at have forstyret dig med mit problem når det var en så tåbelig fejl. Som et lille plaster vil jeg meget gerne give dig pointene alligevel (hvis man må det!).

God weekend!

Vh Stig Bing
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:53 #4
Rent faktisk kan du ikke give mig pointene, med mindre de accepterer det her som svar - da min løsning til dig var skrevet som 'kommentar' ;o) Men æder de den her (skrevet som svar) og at du gerne vil give dem - så vil jeg da meget gerne have dem! :o)
Avatar billede delanvital Nybegynder
27. oktober 2002 - 19:39 #5
Nu du siger det - det samme skete for min den gamle bærbar! Jeg havde det med pil-ned tasten. Pludselig bladrede den ned ;o)
Avatar billede webing Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:16 #6
Jamen så skulle der ikke være nogen problemer i at give dig pointene. Der er sikkert andre der har samme problem og som kan finde hjælp i dit svar.