Avatar billede goodwill Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access-data rydder listbox i userform?

Hej,
Jeg har skrevet en array til min listbox ind i koden til åbning af userformen.
I userformen henter jeg eksisterende data fra Access og viser mine data ("Type") i listbox'en.
Jeg vil gerne kunne ændre denne Type, men desværre overskriver min kode til hentning af data min liste.

Jeg har forsøgt med:

If CountryRecord.Fields(strDBField) > "" Then
UserForm1.Type= ItemRecord.Fields(strDBField)
end if

*Den overskriver listen.

Andet forsøg:

UserForm1.Type.AddItem ItemRecord.Fields(strDBField)

*Den overskriver også listen.

Hvordan kan jeg bevare min liste, så jeg kan ændre i mine data, og samtidig få vist data fra Access som valgt værdi i listen? (det kan godt forekomme at data ikke findes i listen på forhånd, men er gamle data med andre betegnelser)

Nogen der kan hjælpe?

mvh.
goodwill
Avatar billede goodwill Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:49 #1
sorry, fejl i ovenstående kode skal ikke kommenteres, den skulle have heddet:
Jeg har forsøgt med:

If ItemRecord.Fields(strDBField) > "" Then
UserForm1.Type= ItemRecord.Fields(strDBField)
end if
Avatar billede fobian Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:48 #2
Jeg vil lige høre om det er din listbox, som du kalder for TYPE - det er vist et beskyttet ord, som du ikke kan anvende.
Hvis du skriver UserForm1.Listbox1.AddItem burde det virke.

Har du placeret koden til udfyldelse af listboxen i UserForm_Initialize()
og koden til AddItem i en anden SUB xxxx()

Jeg ved ikke om det lige er det du spørger om - ellers må du lige uddybe spørgsmålet :-)

/fobian
Avatar billede goodwill Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:09 #3
Hej fobian,
Jeg er vist ikke så koncentreret idag, det er en Combobox og ikke en listbox (flov)
Den hedder "SoftPartsType", så problemet med TYPE kan jeg godt se bort fra.
Jeg har en tilsvarende Combobox, der henter data fra et andet felt i Access, og den virker med UserForm1.navn på box = ItemRecord.Fields(strDBField).
Jeg kan ikke finde ud af, hvad forskellen er på de to typer data er, Comboboksenes egenskaber er ens, begge felter er felter med tekst i Access.
Jeg har endda prøvet at kopiere den Comboboks, der virker, og sætte den ind istedet for den anden.
Kigger på det igen på mandag, men ideer er velkomne
:o)
Goodwill
Avatar billede goodwill Nybegynder
04. november 2002 - 13:50 #4
Hej fobian,
jeg lukker spørgsmålet, tak for kommentaren.
Der havde indsnget sig en  .clear  i koden i et andet modul i vba, så det var mere et spørgsmål om oprydning end en fejl, sorry :o)
Goodwill