Avatar billede brinch Nybegynder
03. oktober 2000 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere valg fra combobokse

Jeg sidder her og bokser med valg fra flere
combobokse.

Siden er opbygget således at man vælger
område, by og spisested herefter udfyldes adresse automatisk.

Dvs. Bruger vælger Jylland i område.

Herefter udfyldes byer automatisk i
comboboks med byer.

Man vælger så spisested f.eks. mc donalds eller noget andet.

Herefter slår jeg op i databasen og finder adressen/Adresserne som så skal fyldes i comboboks med adresser.

Problemet er at jeg ikke kan sende indholdet at de forkellige combobokse sammen med et nyt valg.

Hvis jeg skal prøve at gå lidt mere i detaljer.

Man vælger f.eks. en by. I comboboksen\'s onChange vil jeg så sende indholdet fra alle bokse som jeg så requester i samme program når det reloader. Det eneste jeg kan sende er imidlertid kun den aktuelle comboboks valgte felt, dvs. jeg kan ikke bruge request(\"cmbBy\"), den sender bare ingenting med.

Her er et lille udsnit af programmet.

<select size=\"1\" name=\"cmbOmraade\" OnChange=\"self.location.href=\'hovedsidev2.asp?Bynavn=<%=request(\"cmbBy\")%> + \'&Omraade=\' + this.options[selectedIndex].value;\">

Udførslen ser så sådan her ud.

www.?????.dk/hovedsidev2.asp?Bynavn=&Omraade=Jylland

Som det ses er bynavn tom.

Hvad er det jeg gør forkert, kan man ikke requeste til samme side eller hvad ??

Please help.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:35 #1
<select size=\"1\" name=\"cmbOmraade\" OnChange=\"self.location.href=\'hovedsidev2.asp?Bynavn=<%=request(\"cmbBy\")%> + \'&Omraade=\' + this.options[selectedIndex].value;\">

Det ser ud til at der enten er for mange eller for lidt \' i din java script
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:35 #2
Jeg er ikke ASP freak, men i VBA er det sådan at den kun kan oveføre en værdi der er mærket (læs valgt). Så hvis værdien fra comboboxen ikke er markeret vil værdien jo netop være NULL.
Avatar billede brinch Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:43 #3
Dr. Kermit svar
Der mangler ikke nogen \' i koden det er blot fordi siden er lidt hemmelig endnu at jeg har slettet/rettet lidt i det.

request(\"cmbBy\")%>\' sådan her er den afsluttet som i den \"rigtige\" source.

Powell
Det er ikke rigtigt, man kan sagtens requeste indholdet fra flere combobokse f.eks. fra en anden side.
Problemet her er bare at det ser ud til ikke at ville virke når jeg står på samme side og vil videresende indholdene fra boksene.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:45 #4
brinch

Kan jeg få koden af se i sin helhed, så skal jeg kigge på det..

Kenneth
Avatar billede brinch Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:06 #5
Hej Kenneth
Er der en email adresse jeg kan sende sourcen til ??

Iøvrigt Kermit/Kenneth du skulle da ikke
tilfældigvis have været med ved PCW showet i London i 1988 ???

Avatar billede dr-kermit Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:09 #6
Brinch,

Nej det må jeg nu sige nej til, der var jeg hjemme i danmark ;o)

send det til KN@EPILOG.DK