Avatar billede christian Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flytning af database?

Hvordan kan man overfører en hel databasestruktur (tabeller, relationer og data) til en MS SQL server?
Når vi prøver at importere/eksportere via DTS i EM så fejler de tabeller hvor i der er felter som er større end 64K.

Lige nu bliver jeg nødt til at lave en backup og sender den til udbyderen, som så skal restore den, i databasen jeg har "købt".
Denne løsning koster som regel timepris, og det sker ikke altid lige hurtigt.

Hvordan kan jeg selv gøre det?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:21 #1
Har du adgang til at udføre forespørgsler/scripts via Query Analyzer?
Avatar billede christian Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:26 #2
Ja
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:27 #3
Kan du lægge filer ind fysisk på SQL Serveren?
Avatar billede christian Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:33 #4
Nej, den har vi ikke adgang til, det er en dedikeret SQL Server, så ikke noget FTP eller lign.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:36 #5
Kører SQL Serveren under en konto, der kan indlæse en sikkerhedskopi fra et netværksdrev?
Avatar billede christian Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:50 #6
Nej, det kan den ikke
Avatar billede kdje Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:06 #7
er det begge mssql 2000 ?
Avatar billede christian Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:07 #8
Ja
Avatar billede larsvn Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:57 #9
Man kan altid flytte en database ved at flytte dens to fysiske filer. De skal blot "detaches" før kopiering fra kildesystemet, og "attaches" i målsystemet.

Problemet er naturligvis 1) at du ikke har direkte fil/upload-adgang og 2) at der ikke findes nogen attach/detach-funktioner i mssql-modulet.

Men måske kan det omgås ved at anvende mssql_execute(), og lade en stored procedure i en anden database klare ærterne. Jeg kan ikke her-og-nu huske hvorvidt stored procedures giver dig mulighed for at detache/attache databasefiler.

Hvis den gør, så kan et upload-PHP-script hvor du:
  1. detacher den gamle version
  2. uploader den nye version (to filer)
  3. attacher den nye version
måske være en løsning ?
Avatar billede christian Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:20 #10
Som sagt så er ligger databasen på en dedikeret server, som jeg ikke har ftp/http adgang til... altså et PHP scritpt vil ikke kunne srkive/oploade til database serveren
Avatar billede larsvn Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:46 #11
Surt. Dvs. at eneste mulighed er gennem MS/SQL selv ?
Avatar billede christian Nybegynder
15. januar 2003 - 19:46 #12
Jeg lukker spørgsmålet, har ikke fundet en løsning :-(
Avatar billede kdje Nybegynder
18. januar 2003 - 22:45 #13
Kan du connecte til Deres SQL server med din MMC ?
For hvis du godt kan så bruge den funktion der der