Avatar billede jeffe Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datatyper

Jeg har en mySQL-DB-tabel hvor der skal være nogle forskellige tekst-felter i. Nogle felter skal indeholde 3 tegn kun, nogle ca. 60, andre kan være indefor de 255, og et enkelt skal være på 10000 (titusind). Hvilke datatyper skal de forskellige felter sættes til for at fungere bedst?

Og hvorfor kan jeg ikke editere direkte i et felt der er sat til TEXT/BLOB som jeg umiddelbart ville sætte det lange felt (10000) til. Disse felter skal vel ikke være Binary's når der skal skrives til dem direkte fra en hp (via ASP) og teksten skal stå direkte i felterne.
Avatar billede jeffe Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:36 #1
Jeg går det via phpmyadmin og har også brug for at vide hvad felterne skal sættes til i NULL/NOT NULL og Attributes
Avatar billede roarsj Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:56 #2
Der findes datatyperne
    TINYTEXT (255 tegn)
    TEXT(65535 tegn)
    MEDIUMTEXT(16777215 tegn)
og LONGTEXT (4294967295 tegn)

En af dem kan løse dit problem.
Avatar billede jeffe Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:11 #3
jep, det fandt jeg ud af i går. JEg havde msforstået doumentation og troede at f. eks. tinyblob og tinytext var det samme...Derfor kunne jeg ikke få det til at funke...Alt virker nu, og selvom jeg selv fandt ud af det, skal du have point for svar...
Avatar billede roarsj Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:17 #4
takker.