Avatar billede frugaard Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Check IP nummer efter Proxyserver

Hej Alle.

Jeg sidder med et problem.

Jeg vil gerne have en brugers IP nummer. Problemet er bare at serveren kører flere hjemmesider, og bliver hostet bag en ISA Firewall + Proxy. Dvs. at når jeg bruger request.ServerVariables("REMOTE_HOST") får jeg proxy serverens IP nummer, og ikke den bruger som går ind og ser siden..

Nogen forslag til hvordan man kan løse det?
Avatar billede amd Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:09 #1
Yep:o)
<%
request.servervariables("remote_addr")
%>
Avatar billede frugaard Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:15 #2
Det er desværre det samme... giver mig proxy'en igen :o(
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:18 #3
Lyder interessant, lytter lige med.
Avatar billede frugaard Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:19 #4
Det er oven i købet det interne IP nummer på ISS som jeg får, og ikke det IP nummer som ISA firewallen har ud-ad-til....
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:22 #5
ISS? Sejt! Jeg troede den slags var industrihemmeligheder hos rengøringskoncernen...

Anyways, hvad er resultatet hvis du tager en Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") ?
Avatar billede frugaard Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:31 #6
Haha... ja det troede jeg egenligt også...
Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") = TOM... giver det noget mening?
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:46 #7
Jae, umiddelbart betyder det at du er på røven... :)

Hmmm. Giver den "" i værdi (altså en streng uden indhold) eller en decideret NULL-værdi?
Avatar billede frugaard Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:50 #8
Det er en decideret NULL værdi.

Findes der ikke en mulighed for at checke for IP nummeret på Client side? Det kan være at man kan fange det det?
Avatar billede kichian Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:51 #9
Kan du slå proxyen fra overfor din interne webserver? For noget tyder på at alle forspørgsler udefra går via din proxy. Og det så er denne som opretter forbindelsen til din Webserver. Derfor giver REMOTE_.. altid dens eget interne IP-adresse
Avatar billede frugaard Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:20 #10
Det var ikke meningen at jeg vil slå den fra, for den er nemlig sat op til at køre alle internet request igennem proxyen. Der bliver en hostet en masse sites på den samme server, med en ISA foran, som router hen til den rigtige port på IIS'en alt efter hvilken side man vil have fat i.
Avatar billede frugaard Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:57 #11
Da jeg ikke har fået nogle svar lukker jeg spørgsmålet
Avatar billede frugaard Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:57 #12
?!?