Avatar billede rellin Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:11 Der er 8 kommentarer

C programmering

Kan man på en eller anden måde bruge c programmering sammen med databaser?

Er der f.eks. lavet en fil som man kan include så man ligesom i java kan skrive sql-sætninger i koden?

Det SKAL være i alm. standard C... og helst ikke noget med objekter!

Eller måske kan man kombinere flere programmeringssprog!
Avatar billede soreno Praktikant
21. oktober 2002 - 18:13 #1
det er jo meget afhængigt af databaseleverandøren (eller 3. part) om der findes et api til at tilgå databasen.

Hvilken database snakker vi om ?
Avatar billede rellin Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:16 #2
Det skal være en "fler# bruger database så det skal vel være noget i stil med mysql!
Avatar billede soreno Praktikant
21. oktober 2002 - 18:20 #3
du kan blande det lidt med c++ (flere programmeringssprog.. :-)
http://www.mysql.com/downloads/api-mysql++.html
hvis det er mysql.

hvis jeg forstår dig ret, så leder du efter en dbms som stiller et c api til rådighed ?
Avatar billede rellin Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:29 #4
Ja eller jeg skal lave en slags "bankbog"... hvor jeg f.eks. skal holde øje med saldoen på diverse kontoer og det skal f.eks. være muligt at hæve og sætte ind på samme tid!...

Men istedetfor at bruge tekst filer ville jeg bruge en database!
og ja det er sådan noget jeg leder efter men det skal helst kunne klares udelukkende i standard c!
Avatar billede soreno Praktikant
21. oktober 2002 - 18:31 #5
så må det vel heller ikke koste penge ? :-)
Avatar billede rellin Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:32 #6
Måske skal jeg hellere kikke lidt på oracle!

Jeg tror hellere jeg må finde lidt flere oplysninger selv da jeg ikke kan stille et særligt præcist spørgsmål!
Avatar billede soreno Praktikant
21. oktober 2002 - 18:35 #7
:-)

www.postgresql.org kan muligvis det du søger.
p.s. det er heller ikke ligegyldigt hvilket operativsystem du ønsker det skal køre sammen med.. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2002 - 19:10 #8
Stort set alt kan vel bruges.

Hvis du er på en Windows platform kan du kalde
alle databaser, som du kan fat på en ODBC driver til.

MS SQLServer kan accesses via DBLIB på Windows.

Sybase kan accesses via DBLIB eller CTLIB på
de fleste platforme.

De fleste store database til mainframe/Unix/VMS
supporterer embedded SQL.