Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:42 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Mafia problem med on-board lydkort

Når jeg spiller mafia, kan jeg ikke høre hovedpersonernes stemmer, kun når jeg i setup aktiverer "software mixing only", Men så hakker spillet helt vildt på dette system:
Pentium 4 2,4 Ghz, 512 ddr-ram, 80 Gb harddisk, GeForce 4 4200 128 mb Ram og et on-board lydkort.
Ville det hjælpe at udskifte til et Creativ Laps lydkort ????
Flere point bliver sat til spørgsmål snart.
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:47 #1
På en AMD 1800+, 256 RAM, onboard lydkort.

Der kører lyden fint, så monstro det ikke er et spm om driveren til dit lydkort?

/J
Avatar billede funkystuff Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:48 #2
Prøv med nye drivere til bundkortet, samt nye drivere til grakfik - hvis du ikke allerede har 40.xx fra Nvidia.
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:48 #3
se på din motherboard-producents hjemmeside, om der ikke er kommet nyr drivere til lyddelen...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:49 #4
Jeg kører 32 et eller andet fra NVidia, og det virker fint, men det er da en mulighed, at det vil hjælpe alligevel...

/J
Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:51 #5
Jeg har den nyeste driver til både motherboard og grafikkort.
Ville det afhjælpe problemet  ved at købe et andet lydkort
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:57 #6
det burde kunne virke med et onboard...

Hviket OS, hvilket bundkort?
Bruger du NoCD?
Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:00 #7
Jeg har win XP prof. og msi-bundkort og bruger ikke NoCD
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:04 #8
hvilket MSI kort?

/J
Avatar billede human Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:11 #9
Prøv at geninstallere spillet. Det kan aldrig skade..

// Human
Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:13 #10
Jeg har prøvet at afinstalere spillet

Mit bundkort er et MSI 645E Max-U
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:19 #11
kan ikke finde andre med problemet, så jeg ved desværre ikke hvad der kan være galt... Men du kan evt. også geninstallere lyddrivere...

/J
Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:22 #12
Som nødløsnig kan jeg vel bare købe et nyt lydkort og proppe i
Avatar billede funkystuff Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:26 #13
Det kan jo godt være det virker med nyt lydkort. Mit spil hakkede også en del før jeg installerede nye drivere til lydkortet. Nye driver til grafikkortet hjælper helt sikkert. De er en del hurtigere end 32.xx.
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2002 - 11:36 #14
Hvis du har aktiveret Software Mixing, så mener jeg at du skal sætte hardware-acceleration til None i Kontrolpanel i følge de officielle vejledninger.
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2002 - 11:37 #15
I'm having a lot of audio problems in the game.
If you're getting distorted, laggy or other bad audio, first try turning on software mixing in the Setup screen. This can lead to some performance problems with certain cards, so if this is the case, set the Hardware Sound Acceleration to NONE in the control panel.

fra godgames.com
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:19 #16
jeg har præcis det samme problem!!
Avatar billede tubber Juniormester
22. oktober 2002 - 12:08 #17
Hvis man ikke kører XP er den nyeste detonator driver 32.82......
Dem der er nyere mener jeg kun er til XP.....