Avatar billede madsmadsen Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

16-bit Windows-undersystemet ?

Hej
En ven af mig har sendt mig en mail med følgende ordlyd:

>>Når jeg starter min pc op, eller andre programmer får jeg flg. besked:

"16-bit Windows-undersystemet

SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers, VDD

Formatet for virtuel enhedsdriver i registreringsdatabasen er ugyldig vælg luk eller ignorer"

<<

Han kører w2000. Hvad kan han gøre ???

Hilsner
Mads
Avatar billede dana Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:55 #1
Han har sikkert installeret et 16-bit program der ikke kan køre under Windows 2000. Læs her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q254914&
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:26 #2
mail til ham og lad ham prøve følgende:

Gå i Start>Kør og skriv sfc /scannow, sæt CD'en Win2k i drevet og tryk Enter.
Efter et kvarters tid er evt. manglende eller forkerte systemfile udskiftet med de originale, man får ingen besked når den er færdig.
Kommandoen er uskadelig og ødelægger intet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:27 #3
og hjælper det ikke må han prøve med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:51 #4
Hej Dana og Retaxes
Tak for svarene som lyder meget kompetente. De er nu ekspederet videre til rette vedkommende.
Mange hilsner
Mads
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:40 #5
Så må vi da håbe på at det virer ;o)

Takker for pointene..