Avatar billede xbobby Nybegynder
18. oktober 2002 - 11:22 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Pasword på en side i Flash

Hej med jer.
Jeg er ved at lave en hjemmeside i flash, hvor jeg også gerne vil have mit cv liggende.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig en side med et input felt hvor man kan indtaste et pasword.

Lad os bare kalde kodeordet for "pasword", når det rigtige pasword indtastet skal det så gå til en side som vi kunne kalde for cv.html, og hvis pasword er forkert skal den blive i de samme movie, og i stedet komme med sætningen "Forkert indtastet pasword".

Hvordan gør jeg det? Jeg bruger Flash MX og kender intet til input felter og IF THEN og alt det der i flash.

Nogen der har nogen gode konkrete bud?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2002 - 11:28 #1
Du bør under ingen omstændigheder lave password beskyttelse uden at have adgang til ASP/PHP eller lignende. Lægger du passwordet i flashfilmen, så kan det læses ved at åbne din .swf i notepad.
Avatar billede mat Nybegynder
18. oktober 2002 - 11:45 #2
man kunne måske benytte actionscript obfuscator ( http://www.genable.com/aso/ ) men det er generelt nok en god ide at lægge ting som passwords på sin server :)

..just a thought :)
Avatar billede mat Nybegynder
18. oktober 2002 - 12:06 #3
..og hvis du ikke er så bekymret for om en "hacker" skal se dit cv, ser et nemt lille script således ud:

minKnap.onRelease = function() {
    if (user == "mig" && pass == "pass") {
        status = "godkendt";
        }
    else {
        status = "skrid!";
        }
Avatar billede rebse Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:09 #4
http://www.zuq.dk/top_secret/botter.html

Er der nogle der gider fortælle mig password på ovenstående link?
Avatar billede xbobby Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:12 #5
ASP og PHP ligger over hvad jeg vil lære lige nu, men der er ingen tvivl om at det er det det der skal bruges hvis man skal have en vandtæt pasword, men tak for tipset med notpad og swf den kendte jeg ikke.

mat hvordan gør jeg helt konkret i flash mx for jeg ser din kode men hvad jeg stiller op med den og hvordan jeg konkret bruger den ved jeg ikke.

Jeg har været inde på det link som du henviste til men da jeg ikke er så god engelsk hjalp den mig ikke så meget.

Kan du give mig en step by step instruktion?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:12 #6
Det er lidt svært at komme ind...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:16 #7
Xbobby - linket er til en scrambler der krypterer filen.

1. Du laver 2 inputfelter og giver dem variabel navnene :

user
pass

Så har du en tredje "login" knap med denne action :

on(release){

  if (user == "mig" && pass == "pass") {
        getURL("jegKomIndSiden.html","_SELF")
        }
    else {
        getURL("fejl.html","_SELF")
        }

/Nikolaj
Avatar billede rebse Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:28 #8
Avatar billede xbobby Nybegynder
18. oktober 2002 - 20:11 #9
Til nikolajdu
Jeg har fulgt din beskrivelse, men får det problem at jeg ikke kan aktivere input felterne og derved ikke skrive noget i dem.
Hvad er det som jeg mangler at gøre.

Under properties har jeg valgt dynamic tekst, single line, selectable and show border around the text. og skrevet user i variabel feltet for det ene inputfelt og i det andet indputfelt har jeg skrevet pass i variabel feltet.

Det har intet med din kode at gøre, men hvad er grunden til at jeg ikke kan markere input feltet efter at jeg har trykket Ctrl + F12. Har du være ude for det?
Avatar billede mat Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:41 #10
det skal jo ikke være dynamiske teksfelter, det skal være inputfelter
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2002 - 05:18 #11
Du har valgt "dynamic tekst" - Prøv med inout text istedet ;-)
Avatar billede xbobby Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:23 #12
Tak for svaret, nu funker det som det skal.

Jeg kan se på tidspunktet at Nikolaido ligger og bobler mens jeg svarer!

Når du vågner så smid et svar til mig, for nu har jeg fået det som jeg skal bruge.

Grunden til at det bliver er at dit svar var komplet med kode og hvordan jeg skulle gøre.

Til jer andre vil jeg sige tak for jeres hjælp I har bidraget med mange spændende facetter, som jeg vil skrive mig bag øret.

Må bitmappen være med jer xbobby :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:23 #13
Ligger og bobler ja sgu da - Det er da lørdag. Anyway var mit bare lkavet over Mat's fine svar.

Bed hellere Mat og Rebse svare :)

I feel the bitmap inside...
Avatar billede zero-hero Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:46 #14
Hmm jeg har ikke en disse forstand på falsh, men ville da gerne lige komentere dette:
nikolajdu, vil fandme rose dig for den hjælp du altid kommer med du er en af dem man ikke kan andet end holde af herinde (skrevet med et smil på læben) du hjælper altid og for dig er det gået op at de point ikke er så vigtige! så keep it up.. hygge alle og undskyld for at komme med en kommentar der intet har med dit spørgsmål at gøre!

/hygge
Stefan Toft
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:34 #15
Ej sikke pæne ord :))

Tak
Avatar billede mat Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:15 #16
jeg synes osse nikolaj er en pæn ung mand ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:29 #17
lol specielt miin ungdom er slående....
Avatar billede xbobby Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:14 #18
Inden der går for meget skamros og uselviskhed i den, så er der her 30 point til rebse og 30 til mat.
mvh... xbobby
Avatar billede rebse Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:50 #19
fyr den af, rebse