Avatar billede jacup Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:41 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laves denne menu.?

Hej!

Jeg vil nu prøve at forklare hvad mit problem er! håber i forstår :)

Jeg har en menu med 4 knapper.

knap1.
knap2.          <-- sådan er knappertne placeret
knap3.
knap4.

Alle 4 knapper har nogle "under" knapper.

Når jeg fx trykker på knap to skal dette ske:

Knap1.
Knap2.
  underknap
knap3.
knap4.

og det samme med de andre knapper (håber i forstår)

Men mit problem er at det skal bevæge sig. (under knapperne skal ikke bare komme frem , men skubbe de knapper under ned af.)
Håber i forstår ellers spørg.

Hilsen Jacup
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2002 - 14:13 #1
Her kan downloades mange forskellige af den type. Du er nok nødt til at kikke dig lidt rundt i sitet
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2002 - 14:13 #2
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:18 #3
http://www.flashkit.com/tutorials/Actionscripting/Expert/Very_Hig-_Da-541/index.php

Prøv denne tutorial den gør noget der minder om det du vil :-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:18 #4
Jeg har engang lavet en der minder om den.

Se http://www.legendenet.dk/legende_gti.html

Knappen webdesign folder sig ud på den måde (o;
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2002 - 14:19 #5
www.dhtmlcentral.com har nogle ganske udemærkede eksempler på dette
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:47 #6
Nu har jeg siddet og lavet en... - Er det noget i denne stil du vil have ? Så kan jeg emaile dig fla. filen...

http://www.legendenet.dk/blaa_menu.html

(o;
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:28 #7
Ser fin ud legende :-) - men hvordan får man skjult underpunkterne væk igen? Det burde man kunne med endnu et klik på samme menupunkt!

(kan man faktisk heller ikke i den tutorial jeg har linket til)

/Alexander
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:35 #8
Jeg sad selv og rodede lidt med det. Det er nu ikke så svært. -Jeg gad bare ikke ((o; Men sætter vel en _root variabel, som holder øje med hvilken een. der er åben (hvad der sidst er klikket på), og lukker så den (o; god plan !
Avatar billede t-hviid Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:37 #9
Tjek dette:
http://mail.snofru.dk/

/Tommas
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:42 #10
Den kan det heller ikke !! (o;
Avatar billede jacup Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:22 #11
hej alle!

tak skal i have!

men husk at det var flsh jeg ville have det i! alexander fandt en tutorial med det jeg manglede ! så hvis han gider at svare ......
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:32 #12
hvad tror du, min er lavet i ??? c++ ?? ((((o;
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:37 #13
Giv mig 30 point - 150 er for meget for den smule!

Giv eventuelt legende lidt point, så kan du måske få hans .fla!

/Alexander
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:40 #14
alexander>> jeg sidder og arbejder på "folde ind" funktionen. Den er lidt tricky ((o; Jeg vender tilbage med den komplette version !!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:42 #15
"Giv eventuelt legende lidt point" - ha ha ha - så holder han kæft ?? (o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:56 #16
Tadaa... Så er den der med folde ind og ud funktion ((((((((((o; check it out...

http://www.legendenet.dk/blaa_menu.html
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:57 #17
smukt, ikke ?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:03 #18
Meget :-) er det tilfældigt der er 4 underpunkter til hver knap? ;-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:09 #19
Tja ! Det er det vel ! Der skulle nok kun have været 3 ((o; iflg spørgsmålet, og de skal lidt til højre !!! *GG*
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:15 #20
Sådan. Nu er den der !! (o;
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:29 #21
Tænkte mere på om det var muligt med et forskelligt antal submenupunkter ;-)
Jeg synes forøvrigt det er en god menu du har lavet! Den kan naturligvis udvides med mulighed for subsubmenupunkter og en bouncheeffekt - men den er også brugbar som den er her!

Jacup --> få legende til at sende dig hans .fla, så kan du lure koden af ;-) og eventuelt sammenligne med tutorialen!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:41 #22
*LOL* har lige læst koden på den tutorial !!! Hardcore-pis. Hvad skal alle de linier ?? (o; Jeg har bare skrevet...

onClipEvent(load) {
    start_y = end_y = _y;
}
onClipEvent(enterFrame) {
    if(_y != end_y) {
        _y += (end_y - _y)/2;
    }
on(release) {
    if(!open) {
        _root.knap = 3;
        end_y = start_y;
        _root.knap2.end_y = _root.knap2.start_Y;
        _root.knap4.end_y = 230;
        _root.knap5.end_y = 270;
        for(i = 1; i <= 5; i++) {
            _root["submenu" + i].gotoAndStop(2);
            _root["knap" + i].open = false;
        }
        _root.submenu3.gotoAndStop(1);
        this.open = true;
    } else {
        _root.reset();
    }

De laver det da på en besværlig måde ((o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:15 #23
Se hvor smukt det kan laves (o;

http://www.legendenet.dk/menu2.html
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:29 #24
Den er virkelig nydelig :-)

Personligt er jeg dog ikke vild med at den fader ud oveni dem der kommer ind! Ellers er jeg ret vild med den ;-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:01 #25
Jeg har også taget hensyn til din bemærkning om (endx - _x)/5, så

if(endx - _x) < 1 {
    _x = endx;
}

Tak for det (o;
Avatar billede jacup Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:15 #26
Legende.dk gider evt. at sende fla filen til mig?

jeg gir Alexander og lengende point da de havde noget jeg kunne bruge!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:18 #27
OK skriv en emailadresse her, og jeg sender filen !! Tak for points (O;
Avatar billede jacup Nybegynder
27. oktober 2002 - 13:57 #28
jaro01@ihnykf.dk