Avatar billede brianfrisch Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:28 Der er 1 kommentar

Reload af script uden refresh

Hej!

Jeg har download et script fra http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/mikescroll.htm

Det er en slags scroller, og jeg har fået den til at virke, men jeg har et problem, da jeg skal have den til at virke med et hjemmelavet script.

Den skal scrolle inde i en talebobbel, men kun indtil man holder musen over en knap, hvor talebobbelen, så skal kalde en funktion som erstatter teksten fra scrolleren med en beskrivelse af, hvad knappen gør.

Dette virker fint, men nu kommer problemet:

-----------------------------------------------
PROBLEMET
-----------------------------------------------
Når man fjerner musen fra knappen igen, skal scrolleren komme tilbage!
-----------------------------------------------

Der er en funktion i scrolleren der hedder scrollerReload(), men den fungerer således:

function scrollerReload() {

  // Reload page in case of a browser resize. First make sure it's a true
  // resize.

  if (isMinNS4 && origWidth == window.innerWidth && origHeight == window.innerHeight)
    return;
  window.location.href = window.location.href;
}

Så jeg har som en halv løsning lavet en onmouseout="scrollerReload();", men den reloader altså siden, hvilket den IKKE skal gøre.

Min hjemmelavede funktion som erstatter scrollerteksten med en beskrivelse ser således ud:

function g(o) {
return document.getElementById(o);
}

function description(sentence) {
sentence = ' ' + sentence;
g('bubble').innerHTML = sentence;
}

Og det område, hvor scrolleren fungerer ser således ud:

<div id="bubble" class="description">
<div id="tempholder"></div>
<div id="placeholder" style="position:relative; width:200px; height:20px;"></div>
</div>

id'et bubble har jeg selv lavet for at have et sted, at kunne outputte beskrivelsen. tempholder og placeholder er fra det script jeg har downloadet.

Håber på hjælp og på, at jeg har forklaret mig ordentligt. Ellers spørg :) !
Avatar billede thedeathart Nybegynder
16. marts 2004 - 11:17 #1
gammelt sprøgsmål... luk det lige gider du !