Avatar billede lsn Nybegynder
29. september 2000 - 11:21 Der er 10 kommentarer

Lydstyrke

Jeg vil gerne vide, hvordan man laver et program, som kan skrue op og ned  for lyden.

Er der nogen der kan give mig nogle eksempler på dette?

LSN
Avatar billede borrisholt Novice
29. september 2000 - 11:30 #1
Kig på Delphi Superpage (tag et svensk mirror : http://ftp.sunet.se/Delphi/) kig under Delphi 4 og der fra find multimedia der finder du bunker af eksempler på hvordan du gør den slags ...

ps. Hvad med den tekst editor ?

Jens B
Avatar billede lsn Nybegynder
29. september 2000 - 13:51 #2
Du kan ikke få LSN Text Editor gratis.

De fleste af de eksempler der er på din hjemmeside (www.borrisholt.com) virker ikke.
Hvorfor?

Jeg har Delphi 3, men de skulle vel også gerne kunne virke i Delphi 3, ikke?

Når jeg åbner project-filen, kommer der en fejlmeddelse frem, hvor der står at der er nogle fejl i formen.

LSN

P.S. Hvis du retter fejlene, skal jeg nok anbefale din hjemmeside til andre, så du kan få lidt reklame.
Avatar billede borrisholt Novice
29. september 2000 - 13:54 #3
\"Programmet kan bestilles via email, og du kan bestille en demo version af LSN Text Editor, som du kan have i 30 dage. Du kan bestille demoe ved ar skrive en email til: lsn@inbox.as\"

Der var bare hvad du skrev selv .. så ville jeg lige se hvad det var du havde fundet på.

Problemer er at du bruger Delphi 3, og stream formatet på dfm filerne var
Avatar billede borrisholt Novice
29. september 2000 - 14:01 #4
... (hov)
Problemer er at du bruger Delphi 3, og stream formatet på dfm filerne var anderledes den gang. Alle mine eksempler (stort set) er laver i Delphi 5. Med tiden, dvs. når jeg får tid laver jeg dem oom således de kan hentes ind i en Delphi version mindere en 5.

Ind til da er du nødtil enten at anskaffe dig en Delphi 5, jfr. etv www.eksperten.dk/spm/24305. Ellers kan du ved lidt ben arbejde, og snilde, selv konvetere eksemplerne ..

jens B
Avatar billede borrisholt Novice
29. september 2000 - 14:01 #5
Fandt du noget komponent værk du kunne bruge  ?

jens B
Avatar billede damir Nybegynder
30. september 2000 - 11:56 #6
Download Amixer component den kan bruges til a skrue op og ned for lyden.
home.worldonline.dk/~OOOOOOOO/mix/amixer.zip
Avatar billede michaelras Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:59 #7
Ændre lydstyrken i Win:
uses (...), mmsystem;
(...)
// Sæt volume til 50% for begge kanaler
waveOutSetVolume(0, $7FFF7FFF)
(...)
Sætter lydstyrken til 50% for 1. device på begge kanaler
OBS: Det er ikke sikker device 0 (param 1) er den primære det kan være fra 0 .. waveOutGetNumDevs-1

Lydstyrke = $0 - $FFFF for hver kanal:
  low-order = Venstre kanal
  high-order = Højre kanal
  DVS: $FFFF0000 = Balance HELT til højre

Michael
Avatar billede damir Nybegynder
05. marts 2001 - 17:56 #8
du LSN accepter lige et svar tak!!
Avatar billede damir Nybegynder
09. marts 2001 - 16:21 #9
BØSSE RØV, :-(
Avatar billede aasuper Nybegynder
28. april 2002 - 17:12 #10
Er du stadig interesseret i kode til ændring af master-volume? - For jeg har selv haft samme problem, men har nu selv fundet ud af det.

>>AASuper