Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 16:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke indsætte data i accessdatabasen

min fejlmeddelelse:
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in INSERT INTO statement.

/~bsp/suhail/opretbsp.asp, line 27

og koden:
sqls = " insert into BSP-SHOP(Shopnr, Ansatnr, Navn, Adresse, Ordning,Beskrivelse, Postnr, Tlf, Email, WWW, Opretdato, Aftdato, Afindhold)values( '" +Request.form("Shopnr")+"','" +Request.form("Ansatnr")+"', '" +Request.form("Navn")+"', '" +Request.form("Adresse")+"','" +Request.form("Ordning")+"','" +Request.form("Beskrivelse")+"','" +Request.form("Postnr")+"','" +Request.form("Tlf")+"','" +Request.form("Email")+"','" +Request.form("WWW")+"','" +Request.form("Opretdato")+"','" +Request.form("Aftaledato")+"','" +Request.form("Aftale indhold")+"')",
Avatar billede iblarsen Praktikant
15. oktober 2002 - 16:53 #1
Prøv først at fjerne det sidste komma. Og muligvis også det først blanktegn.
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 16:59 #2
Hvis der er nogle kolonner som er defineret som tal skal der ikke ' omkring i SQL sætningen.

ligeledes med: Opretdato, Aftdato er defineret som dato i databasen?
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:00 #3
hvis det dato format skal # anvendes i stedet for '
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:02 #4
En anden ting er tabel navnet.... der må ikke være bindestreg i da det tolkes som -, man kan bare sætte [] tabelnavnet:

sqls = " insert into [BSP-SHOP] (Shopnr, Ansatnr, Navn, Adresse, Ordning,Beskrivelse, Postnr, Tlf, Email, WWW, Opretdato, Aftdato, Afindhold) values ( '" +Request.form("Shopnr")+"','" +Request.form("Ansatnr")+"', '" +Request.form("Navn")+"', '" +Request.form("Adresse")+"','" +Request.form("Ordning")+"','" +Request.form("Beskrivelse")+"','" +Request.form("Postnr")+"','" +Request.form("Tlf")+"','" +Request.form("Email")+"','" +Request.form("WWW")+"','" +Request.form("Opretdato")+"','" +Request.form("Aftaledato")+"','" +Request.form("Aftale indhold")+"')"
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:22 #5
der opstår en andet fejl:

Microsoft JET Database Engine error '80040e10'

No value given for one or more required parameters.

/~bsp/suhail/opretbsp.asp, line 30

min andet del af koden:

                  Sqlstr= Conn.Execute(sqls);
                  Sqls1="select * from BSP-SHOP order by dato";
                  Sqlstr1= Conn.Execute(sqls1);

                                    While ( !Sqlstr1.EOF)
                                    {

                                    Response.Write(Sqlstr1("Shopnr")+", "+Sqlstr1(" Ansatnr")+"</br>");

                                    Sqlstr1.MoveNext();

                                    }

Conn.Close();}

  %>
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:23 #6
har ændret det du sagde, men stadigvæk fejl
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:29 #7
Det betyder at der mangler data til en kolonne. Der skal data i alle kolonner og de vil ikke tillade en tom værdi, hvis man ikke i databasen angiver for kolonnen TilladNullLængde sat til Ja.
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:38 #8
eller hentyder denne fejl til det sidte kode du har vist????

Microsoft JET Database Engine error '80040e10'

No value given for one or more required parameters.

/~bsp/suhail/opretbsp.asp, line 30
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:39 #9
I så fald skal der også i denne SQL sætning [] omkring tabel navnet

Sqls1="select * from [BSP-SHOP] order by dato";
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:46 #10
kære ven
jeg acceptere din svar, men skolens server er nede og jeg kan ikke teste den lige nu, men du få point for dine gode svar, fordi dine svar har hjulpet mig gdot på vej,
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:52 #11
tja nu er serveren oppe og køre igen, men samme fejl:

Microsoft JET Database Engine error '80040e10'

No value given for one or more required parameters.

/~bsp/suhail/opretbsp.asp, line 30
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:54 #12
Er det i den SQL som indsætter data?
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 17:57 #13
En måde at se på hvilke feltermangler er at uskrive SQL sætningen:

'Laver sql sætnignen:
sqls = " insert into [BSP-SHOP] (Shopnr, Ansatnr, Navn, Adresse, Ordning,Beskrivelse, Postnr, Tlf, Email, WWW, Opretdato, Aftdato, Afindhold) values ( '" +Request.form("Shopnr")+"','" +Request.form("Ansatnr")+"', '" +Request.form("Navn")+"', '" +Request.form("Adresse")+"','" +Request.form("Ordning")+"','" +Request.form("Beskrivelse")+"','" +Request.form("Postnr")+"','" +Request.form("Tlf")+"','" +Request.form("Email")+"','" +Request.form("WWW")+"','" +Request.form("Opretdato")+"','" +Request.form("Aftaledato")+"','" +Request.form("Aftale indhold")+"')"

'Udskriver SQL sætnign
Response.write (sqls);

Så kan let se om nogle fleter mangle data. Hvis der ikke er krav til at alle felter skal være udfyldt så skal du i databasen for hver kolonne som før nævnt angive om man vil tillade en nullængde streng.
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:22 #14
det ved jeg ikke, jeg har ikke så meget forstand på progammering, men fejlen nu:
Microsoft JET Database Engine error '80004005'

You cannot add or change a record because a related record is required in table 'Ansat'.

/~bsp/suhail/opretbsp.asp, line 30
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 18:22 #15
mht dato felter så vil SQL gerne havde dato'en i mm-dd-yyyy altså US format, selvom det er valgt til DK format.
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:23 #16
ok jeg prøve lige
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 18:30 #17
hmt til denne fejl:  Microsoft JET Database Engine error '80004005'

You cannot add or change a record because a related record is required in table 'Ansat'.

kunne det tyde på du har nogle relationer mellem flere tabeller??
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:33 #18
Microsoft JET Database Engine error '80040e57'

Overflow

/~bsp/suhail/opretbsp.asp, line 30
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:34 #19
ja det rigtigt
relationer mellem BSP-shop, ansat og postnr
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. oktober 2002 - 18:37 #20
denne fejl Microsoft JET Database Engine error '80040e57' kommer hvis en kolonne i databasen er for lille til at modtage den streng den før. Eks hvis kolonnen er 10 karakter og man forsøger at indsætte 15karakteer kommer fejlen.
Avatar billede suhail Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:38 #21
ok