Avatar billede arvad Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DB2 - Problem med flere sql-angreb (evt. driver)

Jeg har et problem med at konvertere min sql-kode fra en postgresql-db til en DB2-db.

Problemet er at jeg har nogen sql'er der ser ud på nogenlunde denne måde:
"select areaId from area where id = 2; select anotherAreaId from area where id = 5;"

Det får jeg ikke lov til i DB2'en. Den giver følgende fejlmeddelelse:
java.sql.SQLException: [DataDirect][DB2 JDBC Driver][DB2]ILLEGAL SYMBOL select areaId from area where id = 2; VALID SYMBOLS ARE BEGIN-OF-STATEMENT

Kan det skyldes driveren?? Og hvor kan jeg i så fald hente en ordentlig db2-driver?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2002 - 09:37 #1
DB2 JDBC driveren kommer så vidt jeg ved sammen med DB2.
Du kan naturligvis checke på www.ibm.com om der er en nyere version.

Jeg er lidt forvirret over din SQL sætning. Det er jo faktisk 2
SQL sætninger. Du sende vel ikke dem begge i et kald ?

Ellers er et typisk problem ved flytninmg fra en database til
en anden database nye reserverede ord, men du har jå fået oprette
tabellerne i DB2.
Avatar billede arvad Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:43 #2
De er oprettet fint - Det er 2 efter hinanden (det må man gerne i postgresql...)
Avatar billede arvad Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:56 #3
Men har lige selv fundet på nettet at man ikke må have multiple statements med en DB2 db...