Avatar billede 2001stausholm Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Farver Igen Igen

Jeg har en Continuous Forms der gerne skulle ændre farver i felter efter hvilken værdi de indeholder. Jeg kan kun få den til at vise farver efter den øverste værdi i de enkelte kolonner. Altså hvis ID1 er øverst på listen er alle grønne og hvis ID30 er øverst er alle Orange. Hvordan løses det?.

Dim lngRed As Long, lngYellow As Long, lngBlack As Long, lngWhite As Long, lngGreen As Long, lngOrange As Long
lngRed = RGB(255, 0, 0)
lngYellow = RGB(255, 255, 0)
lngBlack = RGB(0, 0, 0)
lngWhite = RGB(255, 255, 255)
lngGreen = RGB(38, 234, 17)
lngOrange = RGB(255, 134, 13)

If Difftid < "1" Then
Difftid.ForeColor = lngBlack
Difftid.BackColor = lngGreen
Else
Difftid.ForeColor = lngBlack
Difftid.BackColor = lngOrange
End If
If ID < "20" Then
ID.ForeColor = lngBlack
ID.BackColor = lngGreen

Else
ID.ForeColor = lngBlack
ID.BackColor = lngOrange
End If

Me.Refresh
Form.Requery
Avatar billede sjap Praktikant
14. oktober 2002 - 10:10 #1
Proceduren er lidt omfattende, men prøv at se på nedenstående

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q114086

Det kan vist godt tilpasses til dit behov.
14. oktober 2002 - 10:17 #2
Har du overvejet "Betinget formattering"?

Der kan du lægge farver på hver felt i hver record, afhængig af forskellige kriterier....

Du kan do maks have 3 kriterier på hvert felt, men du har jo i princippet også kun 2 kriterier her.

/Thomas
Avatar billede sjap Praktikant
14. oktober 2002 - 10:23 #3
thomasjepsen
Er det noget nyt fra 2000? Jeg roder stadig mest rundt med 97'eren, men den der funktion har været savnet længe!
Avatar billede 2001stausholm Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:27 #4
Jeg bruger Access97 og kan ikke bruge formateret formatering

/2001Stausholm
14. oktober 2002 - 10:29 #5
Argh, sorry! Ja, det er en '2000-feature! :o(
Avatar billede amerikaner Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:09 #6
Jeg har haft den samme problem.  Med Continuous Forms den vælget post er hvor din code kører.

If you set the code in the On Current event (Private Sub Form_Current) you can get the colors to match for the selected post, but not all the others.

Access is showing the same form many times (that's why they call it Continuous Forms) so a change to an object on the form is shown for every example on the screen.

Så, (og jeg ved det er ikke 200 point værd) hvordan løses det? Det gøre man ikke (eller ikke på den her møde).
Avatar billede hossein Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:15 #7
Avatar billede amerikaner Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:42 #8
hossein>> OK, men man kan ikke opdater feltet og kun ForeColor er forskellige.
Avatar billede hossein Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:50 #9
amerikaner, jeg kan desvære ikke prøve selv da jeg ikke har access97, men det må man kunne :)
Avatar billede 2001stausholm Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:50 #10
Til Amerikaner

Det virker godt nok på det felt der er selected, men det er hele listen jeg gerne vil have displayet med farvrne.
Avatar billede fdata Forsker
14. oktober 2002 - 23:59 #11
Spm. har været oppe tidligere.
Løsningen er at placere en Textbox:
- Skrifttype skal være Terminal (og ikke nogen anden!).
- Forgundsfarven bestemmer feltets farve.
- Baggrundsfarven skal være gennemsigtig.
- I Format skrives:[space];"ÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛ"
([space] er et mellemrum, antal Û tegn angiver feltets længde - test selv, det er meget enkelt).
- Kontrolelementkilden sættes f.eks. til: Difftid < "1"
Du kan naturligvis placere flere felter med forskellig farve og forskellig kilde oven på hinanden.
Avatar billede hossein Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:25 #12
Amerikaner>> løsningen er det næsten det samme som fdata beskriver, der findes to eksampler på: www.mvps.org/access så 2001stausholm kan også kigge på dem.

vh Hossein
Avatar billede sjap Praktikant
15. oktober 2002 - 10:27 #13
Stausholm

Så vidt jeg kan se, så er de fleste forslag gentagelser af det som jeg skrev i det første svar (som jo godt nok blot er en henvisning til en engelsksproget side). Hvis du har været inde på denne side vil du have set følgende link http://download.microsoft.com/download/access97/samples/1/WIN98/EN-US/RPTSMP97.EXE hvor der er en præcis opskrift på hvordan hver anden linie gøres grå (How to shade every other detail line on reports). Du skal blot ændre kriteriet fra "hver anden linie" til dit eget forslag.
Avatar billede 2001stausholm Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:20 #14
Det virker som som du beskrev som den første
Avatar billede sjap Praktikant
17. oktober 2002 - 10:56 #15
fint :-)