Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:50 Der er 8 kommentarer

Mail med PHP's mail()

Jeg har sat en mailserver op, og i starten var der ingen problemer med at sende med mail(). Nu har jeg så lukket mit åbne relay, så det kun er mig der kan sende, men nu virker mail() ikke mere.
Jeg har sat php.ini således op:
SMTP = localhost
sendmail_from = me@localhost.com

Det er underlige er, at hvis jeg sætter SMTP lig med mit domæne, så kan jeg se i loggen på mailseren at mail er modtaget, men den når bare aldrig frem.
Avatar billede sukos Juniormester
13. oktober 2002 - 13:53 #1
Det er jo nok fordi du har lukket for muligheden med relay!

Men kan du sende via din mailserver fra f.eks. outlook, uden problemer?
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:38 #2
Nej, det kan jeg faktisk ikke, hmm.
I php.ini står det stadig:
SMTP = localhost
sendmail_from = me@localhost.com
Jeg kan godt sende, og det bliver registreret i loggen, men mailen kommer aldrig frem.
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:39 #3
Mailen kommer heller ikke frem, når prøver at sende til mit domæne.
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:40 #4
I min warning-log står der:
Stray LF in SMTP DATA is prohibited (from <statsanstaltensvenner.dk>)
Hvad i hulen betyder det?
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:52 #5
LF er et Line Feed (ny linie - svarer til '\n')

Så SMTP serveren modtager åbenbart for mange '\n' til at den kan håndtere det - måske skal de væk eller måske skal det i stedet være "\r\n"!
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:52 #6
Jamen, det er da ikke noget jeg styrer.
Avatar billede sukos Juniormester
13. oktober 2002 - 14:53 #7
Godt spm. men hvis nu du sætter den tilbage til Allow relay, har du så ikke muligheden for at bruge noget "SMTP Authentication" eller lign?
Så hvis man vil sende via din SMTP skal man bruge password? Evt. så også med muligheder for at angi' IP adresser som man kan sende fra?

Men en anden ting:
Hvis det er fordi du ikke selv ønsker at sende med din mailserver, så kan du:
1. Nægte adgang til port 21 i routeren, hvis du har en.
2. Bruge din udbyders SMTP, hvilket plejer at fungere. F.eks, hvis du sidder på en TDC adsl:

SMTP = smtp.mail.tele.dk
sendmail_from = din@mail.dk

Synes selv det altid er en god ide at bruge en regulær email i sendmail_from
Avatar billede sukos Juniormester
13. oktober 2002 - 14:54 #8
Ups, det skal jo være:
SMTP = smtp.mail.dk