Avatar billede svein Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente link som hyperlink

Hej,
jeg har en database med links til alle mine artikler. Artiklerne henter jeg så ind i en standard side som f.eks." show.asp". I denne benytter jeg bl.a. "request.querystring" rs("ind_id") og
server.execute "rs ("genvej") til at skrive den ud, fungerer alt helt perfekt.
Men jeg skal skrive http://www.minside.dk/show.asp?ind_id=1 i browseren for at få vist siden.

Her er et eksempel på hvordan tabellen i databasen tager sig ud. Jeg ved ikke helt hvordan dette tager sig ud her, men jeg prøver.
ind_id  artid  overskrift genvej
1        1      test      test/test.asp

Det jeg ønsker er at jeg via en genvej kan få vist siden show.asp og at den så kalder f.eks. variabel "ind_id". Det har jeg forøgt at løse med det at jeg tilføjer en ekstra kolonne i tabellen på dette vis:

ind_id  artid  overskrift  genvej          url
1          1      Test        test/test.asp  show.asp?ind_id = 1

Så kalder jeg 'url' i stedet for 'genvej'.
Dette virker tildels, men som jeg har fået at vide, så er dette ikke den korrekte måde.
Jeg vil hellre have at jeg i min asp kode kalder siden show.asp med den ind_id som jeg ønkser.

Nogle bud?
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. oktober 2002 - 11:18 #1
hvis du åbner til din database med et recordset kan du gøre noget i stil med:

reqponse.write "<a href=""show.asp?ind_id=" & rs("ind_id") & """>Vis mig</a>"
Avatar billede svein Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:48 #2
Jeg ønsker at vise "show.asp" som en include side og derfor benytter jeg server.execute ("url"). Giver det nogen forskel i forhold til:
response.write "<a href=""show.asp?ind_id=" & rs("ind_id") & """>Vis mig</a>"
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. oktober 2002 - 11:55 #3
Hvis det altid er show.asp siden som skal kaldes og du afligevel har åbnet til databasen så kan du ave din server.execute sådan her:

server.execute ("show.asp?ind_id=" & rs("ind_id"))
Avatar billede svein Nybegynder
11. oktober 2002 - 13:21 #4
Hej eagleeye og tak for din hjælp så langt!!

Jeg sender noget mere script:
'Jeg har include sider der åbner og lukker for databasen!!

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from tbl_xp_art WHERE ind_id=" & Request.QueryString("ind_id")
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
'Denne virker hvis jeg kalder denne med f.eks. (show.asp?ind_id=1)
'Server.Execute rs("genvej")
Server.Execute ("show_wxp.asp?ind_id=" & rs("ind_id"))

Det jeg ikke forstår er hvor du mener jeg skal få værdien til var (ind_id) fra?
Jeg henter jo genvej (test/test.asp) fra de samme rs som jeg ønsker at kalde med rs ind_ID?

Eller, er der en anden og bedre metode at bygge op sin database eller asp side på for at hente indholdet ind i en include side med server.execute?
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. oktober 2002 - 18:30 #5
Det jeg menter var hvis du har en kolonne url som indeholder dette: show.asp?ind_id = 1

Så har du jo samme information i kolonnen ind_id og at filen hedder show.asp
Avatar billede svein Nybegynder
15. januar 2003 - 06:46 #6
Beklager et noget forsinket svar! Jeg ved ikke helt om jeg fik løst problemet me denne hjælp, men det fik mig i gang! Tak til Eagleeye - alle point til dig.