Avatar billede mik789 Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

skrive til anden fil

Jeg har fået en kombineret unix / perl kode som kan lave en ordliste af alle ord i en tekstfil på en sådan måde at hvert ord kun skrives én gang i ordlisten. Smart til databasebrug. Men som koden er nu kan den kun læse ordlisten på skærmen. Jeg vil godt have den til at skrive den til en anden fil. Det er sikkert ret basic, men jeg er meget lidt erfaren med unix og perl.

Her er den kode jeg har fået:

cat tekst.fil | perl -Mlocale -pe "s/[^-'\s[:alpha]]//g; s/ /\n/g;" | sort -u

Og den skal altså skrive til en ny fil i stedet for bare at skrive resultatet til skærmen. Hvad skal ændres?
Avatar billede platman Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:09 #1
Du skal tilføje >/path/filnavn f.eks >/temp/mik789 efter den øvrige kommando-streng.
Avatar billede mik789 Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:16 #2
platman> tak, det var det der skulle til, og du får straks point.

Kan du også hjælpe mig med én ting mere? Jeg kan se at koden skriver både ord med stort og med småt begynedelsesbogstav (hvis de forekommer sådan i teksten), f.eks. både "en" og "En". Hvis jeg kun vil have den til at skrive ord med småt (eller m.a.o. til at ignorere om et ord er med stort eller småt begyndelsesbogstav), hvad skal der så til?
Avatar billede platman Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:32 #3
Tak for point.
Prøv med "sort -fu" istedet. Det bør virke så du kun får outputet "En" istedet for både "En" og "en".