Avatar billede tjalle Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB.NET... ByRef!

Hejsa;

Jeg har en klasse som tager 2 datoer som parametre ved instasiering af et objekt, disse 2 datoer overføres med byref, da en ændrig af dem i min klasse som resultere i en ændring i kalderen af instanset :

public sub new(byref date1 as date, byref date2 as date)......

Mit problem er nu at jeg behøver at kunne ændre disse 2 datoer i andre functioner i min nye klasse. Dog er mine dates kun gævet som parametre til new(), og jeg kan derfor ikke tilgå dem i en onclick på en knap!

Hvordan gør jeg så de 2 "byref" datoer er tilgængelige i alle funktioner i den nye klasse ??

Tj.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
11. oktober 2002 - 07:12 #1
Du laver to date-objekter uden for constructoren:

Dim d1 as date
Dim d2 as date

Shared Sub New(ByRef date1 as date, byref date2 as date)
d1 = date1
d2 = date2
End Sub

// Simon
Avatar billede alradk Nybegynder
11. oktober 2002 - 14:11 #2
Du kan lave et module, hvori du placere datoerne, derved kan alle dine funktioner tilgå dem, også uden brug af ByRef...

Ex.: Public Dato As Date

/Ali :)
Avatar billede tjalle Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:19 #3
simon.ulsnes> Når jeg erklærer sub new som shared siger VS at den ikke kan tage nogen argumenter....
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
14. oktober 2002 - 11:07 #4
OK, så er det nok bare mig der er dårlig til VB.NET, prøv med Public i stedet...
Avatar billede tjalle Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:00 #5
hej igen;

løsningen på problemet er egentligt logisk nu hvor jeg har tænkt det igennem. Problemet er jo ikke at de 2 datoer ikke er tilgængelig, problemet har været at den første form ikke ved hvornår de er ændret, og derfor ved den ikke hvornår den skal opdatere...

løsningen er blevet at overføre den ricktextbox hvor datoerne er i i stedet for datoerne selv..

Tj.