Avatar billede nicas Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RMI acces denied???

Hejsa, jeg får en fejlmeddelelse, når jeg starter hhv. min klient og min server

acces denied - acces control exception - på serversiden

Connection refused -på klient siden

er der en der lige kan fortælle hva der kan være galt... jeg har en ide om, at det kan have noget med securitypolicy at gøre, at jeg ikke har sat den rigtigt...
Avatar billede olly Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:33 #1
Har du startet rmiregistry?

Og starter du med

java -Djava.security.policy="navn på policy fil" "klasse.java"

???
Avatar billede nicas Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:36 #2
det er jo der skoen trykker.
jeg mener jeg har startet rmiregistry, ved at skrive "javaw rmiregistry"
hvad er policyfilen og hvor ligger den, jeg kører efter sådan en guide, men den skriver bare at man skal sette denne ligesom du siger, men mit problem er der hvor du skriver "navn på policy fil"...
Avatar billede olly Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:39 #3
Prøv at lave en fil der hedder simple.policy med det her indhold:

grant {
// Allow everything for now
permission java.security.AllPermission;
};

Og så kalde med

java -Djava.security.policy=simple.policy "klasse.java"

Du bruger vel JDK... javaw er da vist noget MS shit...
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:42 #4
Du kan oprette de her to .batfiler - de kan genbruges, hver gang du laver rmi.

Rmi.bat
cd C:\new\
set path=c:\j2sdk1.4.0\bin;%path%
rmic -v1.2 -classpath C:\new "klasse.java"
pause

Server.bat
set classpath=C:\new\;%classpath%
set path=c:\j2sdk1.4.0\bin;%path%
start rmiregistry
cd C:\new\
java -Djava.security.policy=simple.policy "klasse.java"

De sørger for at rmi-commpile din klasse samt starte din server.
rmiregistry fungerer som en telefonbog/DNS for dine remote objekter - uden den virker intet!:-)
Avatar billede nicas Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:23 #5
hvilket ud over klasse.java, og evt. stien til min j2sdk, skal jeg rette i ovenstående filer?
kigger lige på det i morgen, foreløbig tak, der skal nok falde nogel point af :-)
Avatar billede nicas Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:43 #6
klarede det uden bat filerne, men tak for ideen mangoo2000<br> hvis du vil have nogle point Olly, så skal du smide et svar, ellers får mango dem alle sammen...
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:47 #7
Opret et testbiliotek - ifølge eksemplet er det kaldt "new" og ligger på c-drevet.
Du skal rette klasse-navnene og stien til SDK'en.
simple.policy skal ligge i samme bibliotek, som dine .class-filer.
Det fremgår ikke tydeligt af mit eksempel, men klasse.java skal ikke forstås som den samme fil i de to .bat filer.
klasse.java i Server.bat skal være den klasse, som indeholder din main-metode til at starte serveren.
klasse i rmi.bat er den klasse som extends java.rmi.server.UnicastRemoteObject.
Avatar billede olly Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:33 #8
Jeg vil også have :)