Avatar billede powder Nybegynder
27. september 2000 - 00:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Koder bag IE´s browser

Hej alle i kodehajer, det er 1. gang jeg skriver til denne konference. Jeg er ellers flashbruger.

Jeg ville gerne prøve at lave en browser i flash, men jeg kender ikke koderne bag ved knapperne...

De knapper jeg taler om er f.eks. \"tilbage\" knappen i ie5.0. Jeg ved ikke om der er nogen der kender koden for denne knap.

Eller koden for \"opdater\" knappen.
Jeg ved det er lidt svært at gennemskue, men jeg kender sgu ikke rigtig til det her....

Håber der er nogen derude der forstår mit problem.
Avatar billede borrisholt Novice
27. september 2000 - 14:24 #1
Hvis det er din mening at skrive en ny browser fra grunden af i C++ så good luck.

Frem, Tilbage og opdater kan håneres vha. en stack. du laver din en function OpenURL fx :

bool CMyBrowser::OpenURL(CString *URL);
{
  bla. bla. bla.
}

Den kalder du bare med værdier fra din stack for at implemtere de knapper du snakker om.

jens B
Avatar billede powder Nybegynder
28. september 2000 - 00:31 #2
Det er meget sort snak for mig :) Jeg er overhovedet ikke inde i c++ programmering, only flash :)

Det er derfor jeg ville hører om der var nogen der kunne fortælle mig noget der bare ligner noget jeg kender til....

\'Powder
Avatar billede lrj Nybegynder
28. september 2000 - 00:34 #3
powder - det er programmering i en hel anden liga end hvad du er vandt til. Hvordan har du fx. tænkt dig at vise selve siderne? Tegne HTML\'en?
Avatar billede powder Nybegynder
28. september 2000 - 00:38 #4
Tegne html´en?? Jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg har set det lavet i director, og hørt at man kan lave det i flash. Altså skulle det være muligt at lave det med den begrænsede programmering der er i flash.

Man kan downloade en version på:

Http://www.elefant.net

under \"Download Browser\" (Fylder desværre 3mb :(

Det er lidt et skud i tågen det her, da jeg ikke ved nok om programmering, men jeg ville lige hører
Avatar billede lrj Nybegynder
28. september 2000 - 00:57 #5
Det ser skummelt ud at de har lavet en browser på den måde. Har kigget på den, og det viser sig at de bruger IE 4 eller højere i en eller anden form. Spørg mig ikke hvordan :)
Avatar billede powder Nybegynder
28. september 2000 - 01:00 #6
Ja det er sgu helt vildt kryptisk, hvis jeg bare kunne få fat i director filen kunne jeg måske finde ud af det, men jeg var ikke med til at lave den specielle browser til siden.... :)))

Det er ellers en fed browser, og giver jo en mulighed for selv at lave sin egen browser, hvis man er træt af ie og microsoft :))

Powder
Avatar billede lrj Nybegynder
28. september 2000 - 08:41 #7
Well, den bruger IE, så du slipper som sådan ikke for den..

Har du da været med til at lave andre dele af siden? Ditto her - lavede asp :)
Avatar billede regurger Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:24 #8
Et bud på hvordan du laver din egen browser a la elefant-browseren:

Hvis du i Flash laver selve grænsefladen (back-knapper osv.) kan du bruge ActiveX-objektet InternetExplorer.Application til at stå for al egentlig browsen.
Når der så trykkes Back på din Flash GUI kan du kalde blot Back-funktionen på IE-objektet. Så slipper du for at lave HTML-parsing overhovedet. Med IE-objektet kan du alt hvad du som bruger normalt kan gennem Internet Explorer - dvs. surfe ;o).

Jeg ved ikke hvordan (eller om) du kan benytte dette objekt fra Flash (det er dig der er flash- manden), men fra VBScript ser et eksempel sådan her ud:
Set objIE = CreateObject(\"InternetExplorer.Application\")
objIE.Navigate(\"http://www.elefant.net\")

Info om InternetExplorer.Application objektet kan findes på: http://msdn.microsoft.com/workshop/browser/webbrowser/reference/objects/InternetExplorer.asp#InternetExplorer

Håber du kan bruge det...
Avatar billede powder Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:50 #9
Hej Regurger,

det lyder meget spændende det du skriver, men desværre fatte jeg ikke en brik af det :)

Jeg må nok indse at jeg skal sidde sammen med en, der har dine evner for at lave sådan en browser...

Men nu har jeg da en forestilling om hvilken person jeg skal ha fat i :)

(Irj: har du sidder på www.elefant.net? med hvilket firma?)

\'Powder

Ps. jeg lukker det her svar snart. Og regner med at give pointene til Regurger, som tak for hjælpen.
Avatar billede lrj Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:29 #10
powder - Microplanet A/S. Freelance ansættelse i forb. med et projekt.
Avatar billede powder Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:54 #11
Irj: Total griner der sad jeg også derinde...

Hmmm er det dig der også var rimelig hardcore til flash...dig ude fra Euro???

Alle de her alias´s hjælper jo ikke ligefrem til at genkende personerne herinde...

\'Powder
Avatar billede lrj Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:51 #12
Nope - jeg er verdens ondeste ASP-mand - fra Jylland :)
Avatar billede powder Nybegynder
13. oktober 2000 - 12:29 #13
Lrj....Laust??
Avatar billede lrj Nybegynder
13. oktober 2000 - 20:24 #14
Yearh :o)

Ps: Minisites styre - der står det også :o)