Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 00:40 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Fejl i asp script . .

heysa :o)

Jeg har dette joke script, det har virket engang da vi lavede det til et tidligere site . . her kommer noget af koden:

<% Function FormatStr(String)
    on Error resume next
    String = Replace(String, CHR(13), \"\")
    String = Replace(String, CHR(10) & CHR(10), \"</P><P>\")
    String = Replace(String, CHR(10), \"<BR>\")
    FormatStr = String
End Function
%>
<% side = request.querystring(\"side\") %>
<% if not side <> \"\" then %>
<% Set DatabaseConnection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DatabaseConnection.Open \"adgangs info\"
db.Open
SET kat = db.execute(\"SELECT * FROM kategori\")
do until kat.eof
response.write(\"<b><a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=0&kat=\" & kat(\"id\") & \"\'>\" & kat(\"navn\") & \"</a></b><br><br>\")
    kat.movenext
    loop
    db.close
    set db = nothing
%>

Fejlen kommer der hvor der står \"Db.open\"

se fejlen på http://www.cosmic.dk/jokes/jokes.asp

Håber der er nogle der kan hjælpe - Gerne i aften så jeg kan få dette lavet i nat  :o)
Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 01:02 #1
Det skal lige nævnes at det er en MySql database
Avatar billede tpiil Nybegynder
27. september 2000 - 07:24 #2
hvad er linie 21???
Avatar billede flipover Nybegynder
27. september 2000 - 09:25 #3
mon ikke´db.open er en gammel kommetar der har mistet sin \"pling\" \'....prøvb at kommenter linien ud altså den hvor der står db.open...

q ske at det så virkede..
:-D
Avatar billede hinnerup Nybegynder
27. september 2000 - 10:00 #4

Du har fået omdøbt din connection et sted undervejs - brug nedenstående kode - det funker! :-)

/Tobias

<% Function FormatStr(String)
    on Error resume next
    String = Replace(String, CHR(13), \"\")
    String = Replace(String, CHR(10) & CHR(10), \"</P><P>\")
    String = Replace(String, CHR(10), \"<BR>\")
    FormatStr = String
End Function
%>
<% side = request.querystring(\"side\") %>
<% if not side <> \"\" then %>
<% Set DatabaseConnection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DatabaseConnection.Open \"adgangs info\"
SET kat = db.execute(\"SELECT * FROM kategori\")
do until kat.eof
response.write(\"<b><a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=0&kat=\" & kat(\"id\") & \"\'>\" & kat(\"navn\") & \"</a></b><br><br>\")
    kat.movenext
    loop
    DatabaseConnection.close
    set DatabaseConnection = nothing
%>

Avatar billede flipover Nybegynder
27. september 2000 - 10:17 #5
resultatet er vel det samme...:D
Avatar billede hinnerup Nybegynder
27. september 2000 - 10:31 #6
Flipover - prøv at læse hele svaret! Der er mere end een reference til db-objektet.

/Tobias
Avatar billede flipover Nybegynder
27. september 2000 - 10:48 #7
respeeeekt...*du har ret*....men stadig.. :-)
Avatar billede suntj Nybegynder
27. september 2000 - 13:52 #8
Som jeg ser det, så åbner du først en forbindelse som du ikke bruger noget, og derefter prøver du at åbne en forbindelse som ikke er defineret. Jeg

Prøv på denne måde

<%
Set DatabaseConnection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DatabaseConnection.Open \"adgangs info\"

SET kat = DatabaseConnection.execute(\"SELECT * FROM kategori\")
do until kat.eof
...

%>

Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 14:00 #9
hinnerup ::

Jeg får en fejl i denne linie nu

SET kat = db.execute(\"SELECT * FROM kategori\")
Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 14:03 #10
( scriptet er noget længere end det der står skrevet her .  ved ikke om det er derfor der åbnes noget der ikke bliver brugt . .
Avatar billede suntj Nybegynder
27. september 2000 - 14:06 #11
OK kunne jeg jo desværre ikke se
Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 14:07 #12
skal jeg prøve at poste det hele ?  ( kan godt smide nogle flere points i for besværet med at læse det hele igenem)
Avatar billede suntj Nybegynder
27. september 2000 - 14:14 #13
Du må godt prøve, men jeg garantere ikke noget. Du kan evt. sende det til sune2000@mailme.dk

(Du behøver ikke putte flere point i det)
Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 14:16 #14
ok - Here it comes :)

<body bgcolor=\"#808080\" vlink=\"aqua\" link=\"Silver\">
<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border: 0 solid #000000\" width=\"100%\" bgcolor=\"#006699\" height=\"154\">
<tr>
      <td width=\"3%\" height=\"1\" valign=\"top\" align=\"left\" rowspan=\"2\" bgcolor=\"#808080\">
      <td width=\"72%\" height=\"1\" valign=\"top\" align=\"left\" rowspan=\"2\" bgcolor=\"#006699\">
<font color=\"White\" face=\"verdana\" size=\"2\">

<% Function FormatStr(String)
    on Error resume next
    String = Replace(String, CHR(13), \"\")
    String = Replace(String, CHR(10) & CHR(10), \"</P><P>\")
    String = Replace(String, CHR(10), \"<BR>\")
    FormatStr = String
End Function
%>
<% side = request.querystring(\"side\") %>
<% if not side <> \"\" then %>
<% Set db = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
db.Open \"adgangs info\"
db.Open
SET kat = db.execute(\"SELECT * FROM kategori\")
do until kat.eof
response.write(\"<b><a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=0&kat=\" & kat(\"id\") & \"\'>\" & kat(\"navn\") & \"</a></b><br><br>\")
    kat.movenext
    loop
    db.close
    set db = nothing
%>

<% elseif side = \"kat\" then %>
<% kat = request.querystring(\"kat\")
sidetal = request.querystring(\"sidetal\")
%>
<%
Set DatabaseConnection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
db.ConnectionString = \"\"
db.Open

SET count = db.execute(\"SELECT COUNT(*) from jokes where kategori =\" & kat & \"\")
antalialt = count(0)
sider = antalialt / 15
sider = int(sider)

if sider <= sidetal then
nextpage = sidetal+1
else
nextpage = sider
end if

if sidetal <= 0 then
lastpage = 0
else
lastpage = sidetal - 1
end if

response.write(\"<table><tr><td width=\'15%\'><a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=\" & 0 & \"&kat=\"& kat &\"\'>Først side</a></td>\")
response.write(\"<td width=\'15%\'>\")
if sider-sidetal >= sider then
response.write(\"Forrige\")
else
response.write(\"<a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=\" & lastpage & \"&kat=\"& kat &\"\'>Forrige side</a>\")
end if
response.write(\"</td><td width=\'15%\'>\")

if sider-sidetal <= 0 then
response.write(\"Næste\")
else
response.write(\"<a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=\" & nextpage & \"&kat=\"& kat &\"\'>Næste side</a></td>\")
end if

response.write(\"<td width=\'15%\'><a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=\" & sider & \"&kat=\"& kat &\"\'>Sidste side</a></td><td width=\'15%\'><a href=\'jokes.asp\'>Gå til Oversigt</a></td></tr></table><br>\")
response.write(\"<u>\"& sidetal*15 &\" - \"& sidetal*15+15 &\"</u> \")
response.write(\"Der er i alt \" & antalialt & \" i denne kategori.\")
response.write(\"<br><br>\")
sql = \"SELECT * FROM jokes where kategori = \" & kat & \" order by overskrift LIMIT \" & sidetal*15 & \", 15\"
SET jokes = db.execute(sql)
do until jokes.eof
response.write(\"<b><a href=\'jokes.asp?side=jokes&id=\" & jokes(\"id\") & \"\'>\" & jokes(\"overskrift\") & \"</a></b><br><br>\")
    jokes.movenext
    loop

    db.close
    set db = nothing
%>

<% elseif side = \"jokes\" then %>
<% id = request.querystring(\"id\") %>

<%
Set DatabaseConnection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DatabaseConnection.Open \"DSN=jhf77fda; username=cosmicdk; password=guw45mrr\"
db.Open
db.execute(\"UPDATE jokes SET klik=klik+1 where id = \" & id)
SET jokes = db.execute(\"SELECT * FROM jokes where id =\" & id)
response.write(\"<b>\" & jokes(\"overskrift\") & \"</b><br>\" & formatstr(jokes(\"indhold\")) & \"<br><br>\")
%>

<u>Fakta om denne joke</u><br>
<% response.write(\"indsendt d. \" & formatdatetime(jokes(\"dato\"), 1) & \"<br>\")%>
<% response.write(\"Denne jokes er blevet læst \" & jokes(\"klik\") & \" gange <br><br>\")%>
<% response.write(\"Med \" & jokes(\"stemmer\") & \" stemmer har den en gennemsnit på \" & jokes(\"rating\") & \"<br><br>\")%>

<% response.write(\"<a href=\'jokes.asp?side=kat&sidetal=0&kat=\" & jokes(\"kategori\") & \"\'>Gå til jokes kategori</a>\")%>
<form method=get action=\"stem.asp\">&nbsp;<br>Jeg giver<input type=\"hidden\" name=\"type\" value=\"flash\">
<input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"<%=jokes(\"overskrift\") %>\">
<input type=\"hidden\" name=\"kategori\" value=\"jokes\">
<select name=votecount>
<option value=1>1 point
<option value=2>2 points
<option value=3 selected>3 points
<option value=4>4 points
<option value=5>5 points
</select>
<input type=submit value=\"Stem\">
</form>
<%
    db.close
    set db = nothing
%>

<% end if%>

</tr></td></table><br>

</body>

Evt. kontakt mig over icq hvis det er små spørgsmål :)
Avatar billede klas Juniormester
27. september 2000 - 17:19 #15
Havde slettet nogle include linier . .mente de var top / bund / menu . . en af dem havde bare lidt vigtigt  at sige for det hele . .nu virker det  ;o)
Avatar billede suntj Nybegynder
27. september 2000 - 17:22 #16
Sådan plejer det jo at være... :-)