Avatar billede tovarisj Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:54 Der er 14 kommentarer

Flash og sql

Hey all.

Hvordan for jeg flash til at conecte til en mysql database ? og hvordan skriver jeg det ud i flashen ?
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. oktober 2002 - 09:56 #1
du skal bruge et tolkersprog f.eks XML.....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:05 #2
Hvilket sprog bruger du ?? PHP/ASP/CGI/JSP ???
Avatar billede tovarisj Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:37 #3
php
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:06 #4
Du kan få mange gode informationer her:

http://www.phpbuilder.com/columns/hill20011214.php3

/per
Avatar billede tovarisj Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:22 #5
Jeg vil ikke lærer det jeg bliver bare lige nødt til at bruge det ..

Jeg skal lave en links side i flash som man skulle ændre fra php almindelig html side. Så alt jeg skal bruge er udskrivning af en row med linksne og så skal de selvfølgelig vises som links og det skal være muligt at klikke på dem.

Hvis der er for lidt point tilføjer jeg bare flere.

Jeg hader flash så jo mindre jeg skal lave i programmet jo bedre.
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. oktober 2002 - 11:35 #6
jeg køre med asp....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:55 #7
Ah så du hader Flash, og forventer at få hjælp fra nogen der elsker Flash.

Er det til en skole opgave?

/per
Avatar billede cobe Nybegynder
11. oktober 2002 - 01:15 #8
tovarisj>> "Jeg vil ikke lærer det jeg bliver bare lige nødt til at bruge det .."

Og er denne holdning ikke typisk for denne branche, med så mange autodidakte webfolk..!?!
- Tænk, hvis automekanikeren gjorde det samme : "Jeg gider ikke at lære det, for jeg hader at skifte bremsevæske, jeg er bare lige nødt til at kunne det på denne kunde's bil" :o)

- Undskyld, min debat-trang i dette indlæg...kunne bare ikke dy mig, når der så klart opponeres mod det fantastiske program kaldet Flash..! -Sorry.
Avatar billede pyroman Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:12 #9
I flash laver du et dynamisk tekstfelt med variablen "links" og du husker at markere boksen ud for HTML. I første frame i din hovedtimeline sætter du en:
loadVariables ("links.php");

Du laver et php script med dette navn, som henter de nødvendige informationer ud af databasen og gemmer linksne skrevet i html-form i varablen "links", så der kan komme til at stå:
$links = "<a href='www.desi-dev.dk'>";

Alt skal være skrevet i html-kode.

/Filip
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:37 #10
oki .. tak .. kigger lige på det ..
Avatar billede tovarisj Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:19 #11
kan desværre ikke få det til at virke .. er det sådan at jeg kunne logge dig til at lave et eksempel til mig ? Du kan bare få flere point hvis du syntes ?
Avatar billede pyroman Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:53 #12
Øh jo jeg kan kigge på det  i weekenden hvis det er i orden, måske på fredag.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
03. november 2002 - 20:38 #13
Det er perfect .. jo hurtigere jo bedre :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 04:32 #14
ehe lukke???