Avatar billede elgeek Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:14 Der er 6 kommentarer

Harddisk problem!

Jeg har lige anskaffet mig en IBM 100 GB Harddisk. Da den kommer hjem, skynder jeg med at udskifte den med den gamle jeg havde, fordi der var ikke andet en fejl på.

Nu står jeg så med det problem, at bios ikke vil gå med til at den har en værdi over 34GB eller sådan noget, hvilket er ret så træls ;P

er der nogen der kan hjælpe med dette?
Tak på forhånd!
Avatar billede sander123 Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:08 #2
Du skal nok regne med at opdatere din bios
Avatar billede hub Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:23 #3
Hvis du ikke kan/vil opdatere BIOS så har IBM lavet et lille program der laver et disk overlay på din nye disk. BIOS er derefter ligegyldig i denne sammenhæng, da disken overtager styringen af sig selv.Kan finde linket til dig, hvis du er interesseret..
Avatar billede halifax Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:36 #4
Brug IBM's Disk Manager 2000
Disk Manager 2000 (version 9.57)
Disk Manager 2000 provides step-by-step installation instructions to help you install an IBM IDE hard disk drive. Disk Manager 2000 also allows an older system BIOS with a drive capacity limitation (i.e. 528MB, 540MB, 2.1GB, 4.2GB, 8.4GB or 32GB) to use IBM IDE drives above those limits. For Award BIOS 4.5x see the Ontrack Data International solution for 33GB BIOS lock-up.

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
Avatar billede elgeek Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:06 #5
Grunden til jeg ikk har accepteret svaret endnu, er fordi at det ikk har hjulpet.. Jeg har fulgt instruktionerne i den der Desk Manager, men størrelsen bliver ikk mere end begrænsningen i BIOS..
Avatar billede halifax Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:59 #6
Har du lavet - som du skriver - en værdi på 34GB med fdisk, så slet den partition igen med fdisk, så du står med en hel bar disk.
Brug derefter Disk Manager 2000 ifølge instruktionerne.