Avatar billede kjona Nybegynder
10. oktober 2002 - 00:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Timer

Hej

Kan man lave en timer på en webside, så siden bliver vist i f. eks. 5 sekunder og derefter redirectes der til en anden side?
Avatar billede medions Nybegynder
10. oktober 2002 - 00:45 #1
Jeg ved ikke om man kan med .Net, men sæt denne op i din <head></head> sektion

<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5;URL=http://www.medions.dk">
</head>
<body>
</body>
</html>

//>Rune
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. oktober 2002 - 00:46 #2
<meta http-equiv="Refresh" content="5; URL=test.html">
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. oktober 2002 - 07:08 #3
Det kan ikke lade sig gøre i .NET, da det bliver nødt til at foregå client-side... Enten skal du bruge <meta>-løsningen eller et JavaScript.

// Simon
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:02 #4
Simon>> Jo, det kan man nu godt. HTTP-EQUIV tingen er jo blot en "kunstig" header så hvis du sætter headeren rigtigt serverside burde det virke:

Response.AddHeader("Refresh", "5;URL=http://www.google.com");
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:04 #5
moonduck >> Det foregår stadig vældig client-side, du skriver bare ikke selve koden ind statisk...
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:40 #6
Nej, det er en HTTP header, den sættes serverside og behandles så af browseren når denne modtager den sammen med resten af svaret fra serveren.

Fordelen ved ægte headere fremfor "kunstige" HTTP headere er stor, bl.a. ignoreres de kunstige af mange proxier og browsere med høje sikkerhedsindstillinger, dette gør serverside headere ikke.
Avatar billede kjona Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:58 #7
moonduck >> Hvor skulle denne linie stå i aspx dokumentet hvis det skulle virke?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:05 #8
Du skal når det er i .NET nok nærmere bruge:

Response.AppendHeader("Refresh", "5;URL=http://www.google.com");

Og hvis du bare smider den i Page_Load så virker det.
Avatar billede kjona Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:17 #9
Ok, det virker. Men hvad skal jeg skrive når jeg URL'en skal være en anden aspx side på min webside?

Jeg har prøvet an angive stien, men der sker ingenting! Kan man skrive noget andet end URL?
Avatar billede kjona Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:20 #10
Damn, det er mig der sover!!! Skrev en forkert sti!! Moonduck, du får pointsene, mange tak for hjælpen! :-)
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:26 #11
moonduck >> OK, der fik du mig alligevel, jeg troede ikke man bare sådan lige kunne smide sådan nogle headere ind uden brug af meta-tags.

// Simon
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:29 #12
simon>> Du kan jo heller ikke få lov til at have ret hver gang :-)
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:02 #13
hehe, nej det ville da også være skræmmende.