Avatar billede intercore Nybegynder
26. september 2000 - 18:41 Der er 7 kommentarer

problemer med INCLUDE scriptet

Jeg vil meget gerne have svar på spørgsmålet her!.
Jeg har lavet en side. http://www.nielz.dk og har inkluderet en fil ved navn \"menuinc.asp\". men så når jeg bruger menuen og går over på en anden side er menuen der ikke længere. Hvordan får jeg menuen til at blive på sin plads uden at bruge include scriptet på alle siderne?
Avatar billede dudal Nybegynder
26. september 2000 - 18:47 #1
Så må du lave et framset.

<frameset  cols=\"28%,*\">
    <frame name=\"menu\" src=\"\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
    <frame name=\"main\" src=\"\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
</frameset>

/Jesper
www.builder.dk
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2000 - 18:48 #2
Det SKAL du....
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2000 - 18:48 #3
du skal enten bygge det op på en helt anden måde, eller også skal du inkludere den på alle siderne...
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2000 - 18:55 #4
hvad???

det er da ikke forkert... ellers skal du bygge det op på en HELT anden måde... fx lade din default.asp inkludere menuen, og så lave nogle if-sætninger der er med til at inkludere selve siderne...

du kan selvfølgelig også bruge frames eller noget...
Avatar billede intercore Nybegynder
26. september 2000 - 18:58 #5
Hvad mener du?
Kan du ikke lige vise mig opsætningen, for jeg er lidt ny her inde i ASP verdenen. For jeg gider ikke til at lave de frames
Avatar billede dudal Nybegynder
26. september 2000 - 19:01 #6
Hvis du ikke vil have frames, er den eneste løsning at inkludere menuen på alle sider som du har gjort det på forsiden og nogle af de andre sider.

/Jesper
Avatar billede tonkin Nybegynder
18. oktober 2000 - 17:36 #7
Elles skal du lade din menu være i bunden af siden og bede IIS\'en om at indsætte \"menuinc.asp\" som en footer.

Hehe ...
Hvad siger i til den!