Avatar billede thrill Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:26 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Sang: Hvem har lavet denne fra først i '80erne ?

Med nogle med sparsomme oplysninger, førsøger jeg at finde en artist som har skrevet/indspillet en sang som blev spillet meget i starten af 80'erne, til sangen hørte sig en speciel "dans", her skulle man bla. bevæge armene "op og ned",  og vistnok også "svinge" rundt om hinanden.

Det eneste jeg ved om sangen er at der blev brugt disse lyde fra keyboardet "dib-i dib-i dib-i dib..." (sagt med det rigtige tryk på ordene)

Er der en som ud fra dette har et bud på hvilken sang at der kan være tale som ?
Avatar billede caroc Praktikant
08. oktober 2002 - 21:28 #1
dub i dub i dub dub dub dub - me and my fra 90'erne :o)
Avatar billede caroc Praktikant
08. oktober 2002 - 21:30 #2
just kidding - du har vel ikke nogle ord fra teksten??
kig evt. på http://ubl.artistdirect.com/music/year/0,,,00.html#788
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:30 #3
"Dance Little Bird" med Electronicas.
Avatar billede thrill Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:31 #4
Nej, ikke "dub i dub..." med Me & My, som sagt er sangen fra starten af 80'erne.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:31 #5
Kunne det være Limbo Rock med Chubby Checker.
Den er vist meget ældre,men den havde da et comeback i 80'erne.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. oktober 2002 - 21:35 #6
Kunne det være Magarena. Put you left hand out put you right hand out and schout Fuuck magarena, Nå nej det sidste var vidst ikke lige fra den magarenne

Men kunne det være den originale, Den er dog ikke fra 80erne men 90erne
MC
Avatar billede rs2000 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:37 #8
Åhhhh boogieee boogieee boogieee,og så går vi i ring :)
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:38 #9
Avatar billede klgn Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:39 #10
Jeg tror det er Safety Dance med Men without hats, der er tale om. Den er i hvert fald fra firserne!

/klgn
Avatar billede thrill Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:41 #11
chbs > med "fugledansen" begynder det minde om noget, da der til sangen jo hørte denne specielle dans til.
Avatar billede angel82 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:41 #12
Hvad sprog er den på???

Angel82
Avatar billede angel82 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:45 #13
Det skulle vel aldrig være YMCA??? Vel???? :o)

Angel82
Avatar billede the_pagman Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:45 #14
dkan det være: Hampster Dans!  Bare et gæt..
Avatar billede systemkonsulenten Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:49 #15
Det er selvfølgelig BIRDSONG. Alle os gamle r......... rockede til den på diskotekerne i midt-80'erne. Den spilles faktisk stadigvæk. Det er en ren instrumental melodi, ingen tekst. Blev spillet på datidens hotteste keyboards. Jeg vil vædde på at alle kender den når de hører den.
Avatar billede thrill Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:50 #16
Jeg husker ikke hvad sprog den var på, måske var den endda kun instrumental, da jeg ikke mindes at der blev sunget i sangen.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. oktober 2002 - 21:52 #17
He he angel se lige hvad der er skrevet "her skulle man bla. bevæge armene op og ned" GOA GARTNER TIL HAVE FEST HVER NAT, PLUKKER ÆBLER TIL MINE HÆNDER FALDER AF

Sorry lige et nostalgi trip fra mine og Angel82´s byture

Sorry for spam
MC
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:53 #18
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:56 #19
Skrevet af Thomas WERNER.

Solgt mere end 43 millioner LP'er og singler.

Mere end 140 forskellige variationer.

Beskrivelse af hvordan du danser den:

  http://206.76.136.3/mainst/center/dance/danchicken2.html
Avatar billede thrill Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:56 #20
systemkonsulenten > yes ! Men er Birdsong = Dance Little Bird ?
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:59 #21
Går under mange navne:
- Fuglesangen
- Birdsong
- Dance Little Bird
- Chicken song
- Ententanz (andedans) er den oprindelige titel.
Avatar billede mbulow Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:03 #22
Hmm... OK... Nu tvivler jeg godt nok på at det er noget man danser til, så det er nok ikke den, men kors hvor minder den der "dib-i dib-i dib-i dib" mig bare vildt meget om "Popcorn"
Jeg ved ikke om det er det rigtige navn, det bare det navn jeg altid har forbundet den med :)
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:03 #23
Det link jeg gav til CDNOW virker ikke (man må åbenbart ikke linke direkte til lydfilen), men gå ind på denne side:

  http://cdnow.com/switch/from=sr-704673/target=buyweb_products/artfs=frankie+yankovic

Klik på "Dance Litlle Bird"

Klik på Real Audio eller Windows Media

Så kan du høre de første 30 sekunder.
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:06 #24
mbulow: Popcorn er lavet af Hot Butter ;v)

Og blev populær her hjemme,da den var kendingsmelodi i Kvit eller Dobbelt.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:10 #25
chbs-> dit første link virker fint her hos mig.
Den starter realplayeren op og spiller det mest "fantastiske" harmonika musik op ;-)
Det kunne Kristian og Jesper ikke have gjort bedre :-))))
Avatar billede rs2000 Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:11 #26
Popcorn er nu også udgivet af Jean Michel Jarre
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:17 #27
og for ikke det skal være løwn, så har Kraftwerk også lavet en udgave af Popcorn
Avatar billede agercon Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:33 #28
Guru Josh lavede også en version på sit Infinity album fra 1990.

Nu har jeg gravet lidt og originalen er fra 1972, med "Hot Butter" og skrevet af Gershon Kingsley og Stan Free. Der er lavet et utal af coverversioner...
Avatar billede casualty Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:34 #29
og boomtown boys...
Avatar billede fcs Novice
09. oktober 2002 - 20:29 #30
Den der var fremme i 80'erne var lavet af gruppen "Black Lace" og den hedder "Birdy Song"
Avatar billede fcs Novice
09. oktober 2002 - 20:29 #31
Avatar billede thrill Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:50 #32
Tak for jeres hjælp, det var helt sjovt at få støvet denne gamle "traver" frem igen ! :)