Avatar billede tjalle Nybegynder
08. oktober 2002 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Validering af email...

Hejsa;

I PHP har jeg følgende sætning der validerer om en indtastet emailadresse er gyldig:

eregi("^([_a-z0-9-]+)((\.|[_a-z0-9-])+){1,}@([a-z0-9]|\.|_|-){1,}(\.)([a-z]){2,3}$",$emailadr)

Findes en ligende validering af en emailadresse i .NET?

Tj.
Avatar billede prh Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:01 #1
Der er også regular expressions klasser i .NET, så det er bare om at lave det udtryk der i, burde være næsten ens.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2002 - 15:16 #2
Men det regulære udtryk du har anført her afviser for mange lovlige
emailadresser - syn's jeg.
Avatar billede webcon Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:12 #3
Jo, du går i web forms og tager punktet "RegularExpressionValidator" går i egenskaber og vælger punktet "vallidationexpression" og vælger "Internet e-mail adresser" og binder denne til din tekstbox.

/webcon
Avatar billede tjalle Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:02 #4
nu er den ik en webform der er tale om.. det er en ganske almindelig windows form !!

hvordan gøres det her ?
Avatar billede tjalle Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:02 #5
ja erik, den tager for mange... den er lavet før at der kom domænenavne som .info osv.
Avatar billede tje_mentum Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:08 #6
Public Shared Function IsEmailValid(ByVal emailString As String) As Boolean
        Dim regEx As System.Text.RegularExpressions.Regex
        Dim match As System.Text.RegularExpressions.Match

        regEx = New System.Text.RegularExpressions.Regex("^([a-zA-Z0-9_\-\.]+)@((\[[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.)|(([a-zA-Z0-9\-]+\.)+))([a-zA-Z]{2,4}|[0-9]{1,3})(\]?)$", Text.RegularExpressions.RegexOptions.IgnoreCase)

        match = regEx.Match(emailString)
        If match.Success Then
            Return True
        Else
            Return False
        End If
    End Function

Venligst
Thomas
Avatar billede tjalle Nybegynder
25. november 2002 - 01:24 #7
har ikke prøvet den, da løsningen blev noget andet!
Du får point, da jeg senere agter at teste den igennem.