Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 00:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ressource konflikt efter installation af PCI kort med USB2 porte

Efter installation af et  Sunix USB2200 PCI 2 Port VIA USB Ver. 2.0 Card i min Compaq 5861 med W98SE, får jeg følgende fejl ved boot: Ressoure conflikt - PCI in slot o1 - bus 00, device 03, function 00

Jeg kan så trykke F1 og derved starte op, kigger jeg så i kontrolpanel - system, kan jeg se at at den ikke kan "starte/aktivere" lydkortet med den nye USB controller virker OK.

Er der nogen der har et tip til hvad jeg kan/skal gøre?

På forhånd mange tak.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:56 #1
Prøv om du kan lokalisere fejlen - er det en IRQ konflikt?

Gå i Enhedshåndtering, marker Computer (øverst) og klik Egenskaber. Her kan du se tildelte IRQ og DMA. Har PCI kort og lydkort sat sig på samme IRQ?

I så fald kunne du prøve at fjerne/afinstallere USB kortet, genstarte pc, lukke ned og slukke og dernæst sætte det i et andet PCI slot. For at prøve om det så knytter sig til en anden IRQ.

Måske skulle dun prøve det samme med lydkortet, hvis du har PCI lydkort, og ikke et onboard.
Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:47 #2
Hej Tak for hjælpen det var lige hvad der skulle til.

Jeg afmonterede begge kort, fjernede drivere, og satte så kortene i på de omvendte pladser, og den installerede det hele automatisk.
Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:52 #3
Jeg har prøvet på at give dig point, men det ville den ikke, så du får en stor stjerne og har dem tilgode.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:05 #4
Årsagen til, at du ikke kunne give mig point, er at jeg kun lagde en kommentar og ikke et svar. Jeg ville lige afvente om rådet var brugbart - der kunne jo være en anden årsag.

Du kunne have lagt en kommentar om at jeg skulle lave et svar.
Det vigtigste på Eksperten er dog at kunne hjælpe andre, og selv få hjælp.
Men oven i er det selvfølgelig sjovt at kunne tjene point.  :)