Avatar billede chrisroed Novice
06. oktober 2002 - 13:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

K75SA onboard lyd

Hvordan kan jeg få mere lyd ud af det onboard lydkort som sidder på k75sa-bundkortet. normalt kører jeg lyden over en ekstern forstærker, men til LAN-parties er det ikke helt let at have en forstærker med også. så jeg tager lyden dirkte fra lydkortet og så er lyden ekstrem lav! kan man på nogen måde forstærke lyden uden brug af ekstern forstærker???
Avatar billede chalde Seniormester
06. oktober 2002 - 13:22 #1
kun med mixeren i windows....
Avatar billede chalde Seniormester
06. oktober 2002 - 13:22 #2
mener jeg....
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2002 - 16:54 #3
Du har et lystyrkeicon nederst på linjen af skrivebordet, det skal du klikke på, og trække op til max.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. oktober 2002 - 16:55 #4
chris>> nope, der er ingen forstærkning i det ( jeg har det samme problem, og har løst det ved at købe et pci lydkort til at smide i når jeg er til den slags.)

/jelzin
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2002 - 16:58 #5
Jeg kører med samme bundkort og har masser af power på lydkortet, måske er dit ht-system, der er galt med.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:43 #6
Hvilken producent har lavet dit kort?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:45 #7
Min ven Frank (Codie herinde fra) købte nogle dyre hørebøffer.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:46 #8
Jeg har selv et par trådløse høretelefoner med strøm til senderen og batterier i selve høretelefonerne.. Der kan man også skrue meget op.. ;)
Avatar billede spt Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:09 #9
onboard lyd hvad skal man med det. køb et sb live et eller andet og så køb motherboards hvor der er så lidt onboard som muligt en anden gang. så er det også nemmere at opgradere sin pc.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
07. oktober 2002 - 06:06 #10
Er det et ECS bundkort du har?
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2002 - 08:02 #11
Onboard lydkortet er skam ganske udmærket, er soundblaster kompatibelt, og af god kvalitet. Boardene fra Elitegroup er ikke så ringe endda.
Avatar billede chrisroed Novice
07. oktober 2002 - 10:55 #12
jeg er udemærket klar over at onboard egentæigt er noget lort, men lydkvalitet har aldrig været noget jeg tænkte over; det skal bare virke og spille højt nok!

kortet er ECS ?!? jeg tror ikke andre laver den model, eller hvad

peet49<<<< jeg er ikke dum selvfølgelig har jeg skruet op for lyden... og hvad er et ht-system; lyder som noget fra en vis hovedstad...
Avatar billede sandman2 Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:08 #13
Det er ikke alle bundkorts frabrikanter der placerer en Audio forstærker på bunden, da det som regl er denne komponent der støjer mest. Dit bundkort er AC97 compliant og supporterer 18 bit sampling/playback og er beregnet til at stoppe en god forstærker på udgangen. Så du er nød til at købe en billig forstærker til dine LAN parties som du kan stoppe dine høre telefoner til for at få en kraftig lyd.
Tjeck lige på bagpanelet om der ikke står 'Line OUT' på udgangen...

mvh.
Sandman2

PS: Der er ikke noget galt med OnBoard lyd, det er som regl brugeren der ikke forstår at bruge den.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:34 #14
Prøv at hente den nye lyd-driver til dir bundkort:

http://www.ecs.com.tw/download/driver_sound_m.htm
Avatar billede chrisroed Novice
10. oktober 2002 - 11:28 #15
jeg har de nyeste drivere og jeg tror på sandmans svar da det svarer til hvad jeg har hørt andre steder og hvad jeg selv går og tror :-)
og den sidder i den rigtige port !!!
Avatar billede sandman2 Nybegynder
08. november 2002 - 08:58 #16
Takker for pointene

/Sandman2