Avatar billede krisse Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Longtext i phpmyadmin

Jeg har en tabel hvor brugeren skal kunne skrive så meget som han vil. Derfor har jeg brugt Long text. Alligevel vil den ikke tillade alle tegnene når brugeren submitter formen.

er der nogle go'e bud?

tabellen ser sådan ud:

CREATE TABLE kunstner (
  id tinyint(3) NOT NULL auto_increment,
  dato datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  art varchar(20) NOT NULL default '',
  kunstnernavn varchar(250) NOT NULL default '',
  intro text NOT NULL,
  beskrivelse longtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede dennismp Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:43 #1
Husker du at POST'e dataerne i din form? GET har (afhænger af browser) begrænsning på hvor meget den kan submitte.
Avatar billede krisse Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:51 #2
Jeg bruger post, men jeg bruger også enctype="multipart/form-data".

kan det ha' noget at sige?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:21 #3
hvad sker der hvis du ikke bruger enctype="multipart/form-data" ??
Avatar billede dennismp Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:00 #4
Har du prøvet at printe $sql sætningen ud før du giver den til mysql? Så kan du hurtig bedømme om problemet er ved mysql eller ej.
Avatar billede krisse Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:54 #5
Der sker ikke noget ved at jeg fjerner enctype="multipart/form-data".

Problemet er nu blevet tydeligere, idet at hvis jeg forsøger at kopiere noget fra word (og det fylder mere end ca. en side) ind i formen, så vil den ikke, mens hvis jeg holder den indenfor en side, er der ingen problemer.

Der er ikke umiddelbart noget galt med mysql...
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:30 #6
Et standard indtastningsfelt i Windows kan rumme 32 KB. Eftersom et tegn fylder en byte, så skulle der altså være plads til 32.000 tegn og en sjat. Prøver du at overføre mere end det?
Avatar billede krisse Nybegynder
17. januar 2003 - 17:41 #7
Problemet lå i min opsætning af PhpDev. Den ville ikke smide noget ned i databasen hvis den indeholdt '

Dermed blev min sql-sætning forkert.

Beklager besværet.