Avatar billede jgrantzau Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:31 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Skrive tekst fil

hej,

når jeg skriver en tekst -fil:

strMappedFile = Server.MapPath("/lastrun.txt")

Dim objFile
Set objFile = objFS.CreateTextFile(strMappedFile)
objFile.WriteLine(Now)
objFile.Close
Set objFile = Nothing

får jeg beskeden : permission denied!

hvorfor det? koden her er hentet fra global.asa som liggen i roden af mit filarkiv.
jeg kan godt læse fra filen, men ikke skrive en fil...

??

mvh Julius
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2002 - 15:33 #1
formentlig fordi du ikke har skriveadgang til den mappe du forsøger at skrive i - på mange webhoteller har de én bestemt mappe med skriverettigheder hvor resten er lukket af. Find derfor ud af om det er tilfældet og find så mappen med de rigtige rettigheder
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:39 #2
ja - jeg sidder lige og læser lidt på webhotelets hjemmeside... jeg kan ikke helt finde ud af hvilken mappe jeg kan skrive i...

når jeg nu finder den mappe, skal jeg så bare ændre stien til f. eks.

strMappedFile = Server.MapPath("../mappe/lastrun.txt")
Avatar billede longshanks Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:47 #3
Det er normalt db biblioteket på dit web hotel der kan skrives til.
derefter kan du bruge din ovenforstående linie.

strMappedFile = Server.MapPath("../db/lastrun.txt")
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:54 #4
det troede jeg også - så jeg prøvede at skrive:

strMappedFile = Server.MapPath("../scripts/lastrun.txt")

(scripts er mit db bibliotek) men så fik jeg en fejl med at den ikke kunne finde det..

asp filerne (og global.asa) ligger i htdocs, der ligger i samme mappe som scripts - dvs at stien BURDE rigtig nok være strMappedFile = Server.MapPath("../scripts/lastrun.txt")
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:57 #5
Microsoft VBScript runtime error '800a004c'

Path not found

//global.asa, line 52
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:01 #6
har det noget med at gøre at htdocs er roden, og at man ikke kan gå længere tilbage (undtagen i FTP ) ?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2002 - 17:00 #7
det kunne meget vel være det der var årsagen - du kunne evt kontakte webhotellet for det er nok dem der bedst kan svare. hvad angår den første fejl skyldes den med 99% sikker den fejl jeg omtalte - og fejl 2 skyldes højst sandsynligt det du selv skriver
Avatar billede longshanks Nybegynder
03. oktober 2002 - 17:09 #8
prøv at skrive den fysiske path. f.eks. strMappedFile = "d:\gormdengamledk\db\lastrun.txt"
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:47 #9
ok - har prøvet :

Server.MapPath() error 'ASP 0172 : 80004005'

Invalid Path

//global.asa, line 14

The Path parameter for the MapPath method must be a virtual path. A physical path was used.
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:59 #10
ok - har fundet ud af det - i får point!
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2002 - 18:31 #11
jotak - men så accepter lige vores svar :)
Avatar billede longshanks Nybegynder
09. oktober 2002 - 09:57 #12
Put your money where your mouth is!!!!
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
28. december 2002 - 16:30 #13
ked af det tog lidt tid - min computer har været i stykker  :(...