Avatar billede myllesen Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med oncable netværk

Tænker på at få oncable/webspeed. Jeg skal have et helt netværk bygget op i huset, med switch + router og 4-6 PCer. Nogle der har gode eller dårlige erfaringer med webspeed og flere PCer?

/mylle
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:32 #1
Jeg har kørt med det et par måneder nu, og jeg havde nogle problemer med at skifte fra en stand alone løsning til et netværk, og i den forbindelse var deres support elendig, men nu hvor det kører har jeg ikke haft nogle problemer overhovedet
Avatar billede tgsc Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:13 #2
Respekten,
hvilken router bruger? Zyxel 304 eller en hjemmebygget PC med Windows eller Linux, eller SmoothWall ?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:20 #3
Jeg har en server stående, så jeg bruger en hub til de andre computere. Derudover har jeg købt 2 dynamiske IP-adresser, så jeg er online med en bærebar, der står et andet sted i huset, som jeg kun forbinder til netværket en gang i mellem. (Der skal et kabel igennem stuen, og det er kæresten ikke så glad for :-))

Mine problemer med webspeed har været at når jeg begynder på at ændre i netværksindstillingerne, så har jeg oplevet, at jeg ikke har kunnet få forbindelse, selvom at jeg fik af vide at de sagtens kunne se min computer fra deres TDC's servere. Der var mange der derefter bare sendte mig videre til supersupporterne. Som så bad mig om at restarte modemmet, hvilket jeg synes at de første supportere lige så godt kunne have fortalt mig.

En anden dårlig kontakt, som jeg har haft med TDC, var, da jeg skulle opgradere min hastighed. Fint nok svarede de. Der gik et par timer. Det resulterede i at min forbindelse forsvandt. Og så havde jeg et problem, for supporterne mente ikke det var deres område, da jeg har talt med kundeservice, og kundeservice mente at det var supporternes problem. Og en uge og utallige forgæves opringninger senere bliver jeg ringet op af en ekspert, der fortalte mig at de var kommet til at sætte min hastighed til 0 i stedet for 512.

Så nu fik jeg vist uddybbet mit svar lidt, men jeg har heller ikke været så tilfreds med supporten. Og her tænker jeg ikke på supporternes kompetance, men på TDD's kundeservice organisation.

Til gengæld har min forbindelse kørt upåklageligt når jeg har fået løst begyndelsesvansklighederne.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
14. februar 2003 - 14:28 #4
hvad med at lukke spørgsmålet?
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. april 2003 - 07:39 #5
god ide
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 16:41 #6
hvad med at lukke spørgsmålet?
Avatar billede myllesen Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:56 #7
Ingen svar