Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 13:40 Der er 13 kommentarer

Cookies med variabler.

Heya...

Jeg har et forum, hvor jeg vil have et lille icon (har lavet et grønt og et gult), til at skifte, afhængig af om en bruger har klikket sig ind på det forum. Så det er nemt at se, hvis de har kigget på det.

    orsID = oRS("Id")
    CookiePowah = Request.Cookies("BF1942")(orsID)

Kan man ikke gøre sådan eller hvad?
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2002 - 13:48 #1
allerførst skal du jo sætte en cookie før det vil virke, og den kunne se sådan ud;

orsID = oRS("Id")
Response.Cookies("ASPCookie")("BF1942") = orsID

derefter skal du på ind og tjecke om den eksisterer og det kunne se sådan ud;

orsID = oRS("Id")
if Request.Cookies("ASPCookie")("BF1942") = orsID then
  'noget
else
  'noget andet
end if
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 13:53 #2
Heh... Måske forklarede jeg det dårligt

Jeg vil have en

Do While not oRS.EOF

Response.Cookies("BF1942")(oRS("Id")) = oRS("Forum_Id")

oRS.MoveNext
Loop

Altså cookien skal være variabel så der fx er en cookie der hedder ("BF1942")("1") og en der hedder ("BF1942")("2")
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2002 - 13:59 #3
så skal vi vide lidt mere...

står BF1942 fir noget specielt
hvad er oRS("id")
hvad er oRS("forum_id")

det du vil er vel at sætte en cookie idet man går ind i et forum - og på "forumindexet" skal du tjecke for hvert enkelt forum om der er en cookie der passer til
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:04 #4
oRS er min database connection...
id og forum_id er bare autonummerering (tal), som bliver hentet i databasen.
BF1942 er jo bare navnet på selve cookien, og problemet er om man kan bruge variabler i subcookies eller hvad man kalder dem...
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2002 - 14:06 #5
jeg ved godt hvad oRS er - det var nu mere hvad felterne stod for. Jeg går ud fra at forum_id er id'et på det enkelte forum, men hvad er så id?

og ja, du kan sagtens bruge variabler i cookies
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:10 #6
Jeg har prøvet:
variabel = "test"
response.cookies("BF1942")(variabel) = "Nu prøver vi sq"

Response.Write(request.cookies("BF1942")("test"))

Men den returnere intet...
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:11 #7
Og BTW... hvad Id og Forum_Id er kan jo være ligegyldigt... De kunne indeholde "ost" "sovs" og hvad ved jeg... det skal jo bare være en variabel...

I dette tilfælde er de begge et tal...
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2002 - 14:40 #8
nu ikke næsvis - så er der sg* ingen der gider hjælpe... det _var_ ikke ligegyldigt, for det var jo ikke til at vide om du ville have et helt script eller bare svar på om cookies ikke kunne indeholde variabler

umiddelbart ser det rigtig nok ud det du har skrevet - og faktisk virker det også fint hos mig
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2002 - 14:41 #9
<%

variabel = "test"
response.cookies("BF1942")(variabel) = "Nu prøver vi sq"

Response.Write(request.cookies("BF1942")("test"))

%>

og så står der "Nu prøver vi sq" på min side...
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:41 #10
Næsvis? tsk
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2002 - 14:48 #11
men hvad så? det virker fint her... sikker på du ikke har slået cookies fra eller noget?

det virker jo fint nok og man kan godt gøre det du vil - hvorfor det så ikke lige virker hos dig skal jeg ikke kunne sige
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
01. oktober 2002 - 16:41 #12
BF1942 = VERDENS FEDTSTE SPIL :)
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. oktober 2002 - 16:48 #13
Kan kun være enig... :)

Derfor jeg købte www.battlefield1942.dk

Me = SWebber|BFdk