Avatar billede rookie Nybegynder
21. september 2000 - 23:27 Der er 5 kommentarer

ActiveUsers i underliggende bibliotek...

Hej *S*

Hvordan skal en global.asa fil se ud, hvis man ønsker at vide, hvor mange brugere der er online i hhv. www.domæne.dk/bibliotek1/ og www.domæne.dk/bibliotek2/?

Altså to Applications i samme global.asa-fil...

Jeg har ofte brug for at vide, hvor mange der lige er på i et bestemt bibliotek på vores intranet - og der er mange forskellige \"sites\"/biblioter... Hvordan løses det?

På forhånd tak :o)

Rookie

Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 23:38 #1
... slår lyttebøfferne ud ...
Avatar billede keysersoze Guru
22. september 2000 - 00:04 #2
me too
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 08:06 #3
Det eneste jeg umiddelbart kan komme på er, at de filer, som er default filer i de underdirks kunne indeholde nogle Application - koder, således, at de bliver kørt, når der kommer nogle ind i diret ...

Fx.

Application(\"dir\") = bibliotek1

når man gør ind i bibliotek1

hvis man så går ind i bibliotek2 skal de bare hedde

Application(\"dir\") = bibliotek2

Så skal man på en eller anden måde tælle, hvor mange Applications der kører og det har jeg vist noget kode liggende, der kan gøre

Avatar billede rookie Nybegynder
22. september 2000 - 08:54 #4
phylox>>> Det har jeg også tænkt på...men hvad så når man smutter fra et bibliotek??? Altså svarende til sin normale SUB Session_OnEnd, hvor man igen trækker 1 fra sin Application???

Hvordan får man det gjort? Ellers er det jo egenligt mere en counter, man laver, ikk\'?!? :o)

rook
Avatar billede phylox2 Nybegynder
22. september 2000 - 15:06 #5
Ja, så går du jo ind i et andet dir, og så bliver den application variablen overskrevet med det nye dir ...