Avatar billede lars888 Nybegynder
28. september 2002 - 12:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tv-out + registrering af TV?!?

Hej

JEg har (som mange andre) et problem med mit TV-out:

Jeg kan ikke komme til at vælge TV inden under avanceret (under skærm) - muligheden er der men den kan ikke highlightes (den er "udvisket")

Jeg har prøvet at installere flere forskellige driver versioner, men det hjælper ikke...

Nogen der har en ide til hvad det kan være og hvordan jeg løser det? (og ikke ved hjælp af TV-tool - det virker men med skod opløsning!)

Det er et Creative GF3 Ti200 med 64 mb. ram (og jeg kører XP Pro)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. september 2002 - 13:30 #1
hvilke drivere har du prøvet?
http://www.tweak.dk/nvidia.php Detonator 30.82 Windows 2000/XP (Officiel WHQL)
den skulle gerne virke - bruger den selv
Avatar billede lars888 Nybegynder
28. september 2002 - 13:41 #2
ja nu prøver jeg igen med den... Men tror ikke det fungerer!?!? Har du samme kort?
Avatar billede lars888 Nybegynder
28. september 2002 - 13:49 #3
Næhhh TV kan stadig ikke vælges ;(

Kan den ikke registrere når man har sat noget i? skal jeg installere TV'et??? Jeg fatter ingenting - Tvtool virker jo... Men det er lidt skod at bruge!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. september 2002 - 13:50 #4
sørg for at tv'et er tændt og kablerne sat rigtig i etc !
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. september 2002 - 13:50 #5
og jeg har et gf2mx400 - men det skulle gerne være samme princip
Avatar billede lars888 Nybegynder
28. september 2002 - 13:59 #6
kablerne er sat rigtigt i - ellers kunne jeg vel ikke få billede med TVtool.... og tv'et er tændt... Man kan heller ikke registrere Tv'et når man siger register skærme.... Det virker meget mystisk ;/
Avatar billede lars888 Nybegynder
28. september 2002 - 14:08 #7
Afhænger det også af hvilken skærmopløsning man kører? og om det er 16 eller 32 bit? jeg bruger en scart omskifter til tv'et.......
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. september 2002 - 15:35 #8
det har ikke noget med skærmopløsningen at gøre... hmmm det lyder stadig som om der er en hardwareindstilling den er gal med - f.eks. en in-/out-omskifter el. lign du har overset?!
Avatar billede lars888 Nybegynder
29. september 2002 - 17:40 #9
hmm har altså ingen in/output omskifter ( til scartindgangen...)

Men det er da underligt at Tv-tool så fungerer!!! kan også få billede men kun i 800X600 og der er for skod at kigge på!
Nogen andre Ideér??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. september 2002 - 18:29 #10
du kan ikke få større opløsning end 600/800 på dit tv...
øøh andre idéer - ikke rigtig.. Men har du slet ikke muligheden for at vælge twinview etc - eller er det nedtonet eller hvad?!
Avatar billede lars888 Nybegynder
29. september 2002 - 19:13 #11
hmmm ikke større end 600X800 ;( men opløsningen på mit TV er dårligere end det jeg har set hos andre... Synes bare det er lidt mystisk! twinview har jeg ikke! det er der ikke på kortet...