Avatar billede sbay Nybegynder
27. september 2002 - 08:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af billede på form

Hejsa

Jeg vil gerne indsætte et billede på en form, men IKKE som attachment - eller ikon. Jeg vil gerne have at selve billedet bliver vist, når jeg åbner formen. Med nedenstående script for jeg desværre kun ikonen lagt ind! Hvordan får man billedet direkte lagt ind?

Sub Initialize
Dim Session As Notessession
Dim DocCol As NotesDocumentCollection
Dim Db As NotesDatabase
Dim Doc As NotesDocument
Dim a1 As Variant
Dim a2 As Variant
Dim a3 As Variant
Dim Var As String

Set session = New NotesSession
Set Db = Session.CurrentDatabase
Set DocCol = Db.UnprocessedDocuments ' Vælger alle doc's i basen!

Set Doc = DocCol.GetFirstDocument
While Not Doc Is Nothing
var = Cstr(doc.EmplNumb(0))
If var = "" Then
'ingenting
Else
blalblabla
End If
FilePath = "C:\foto\
FileName = Dir$(FilePath + "*.*")
While FileName <> ""
Set RTItem = New NotesRichTextItem(Doc, "Photograph")
Call RTItem.Embedobject(EMBED_OBJECT, "", FilePath + FileName)
Call Doc.Save(True, False)
Set Doc = DocCol.GetNextDocument(Doc)
Wend
End Sub
Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. september 2002 - 13:23 #1
Hvor ligger scriptet ?
Som en agent eller ?
Avatar billede sbay Nybegynder
27. september 2002 - 13:45 #2
JEP - DET ER EN AGENT
Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. september 2002 - 14:20 #3
Nu ved jeg ikke i hvilken sammenhæng du skal bruge det, men hvis du kunne have billederne liggende på subforms, og hentede dem via computede subforms på formen, kunne det måske gøre det lidt nemmere at vedligeholde ?
Avatar billede sbay Nybegynder
27. september 2002 - 14:35 #4
Det behøves ikke - det er en engangsforestilling med over 200 billeder, men i stedet for ikonen vil jeg gerne have vist billedet!
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 08:26 #5
Ingen forslag???
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. september 2002 - 10:16 #6
Man kan ikke lægge et objekt på der er 'åbent', men du kan åbne ikonet i eget vindue i dokumenets postopen.
Eller bedre endnu. Læg alle billederne i egen database, og lad så ret dit dokuments postopen åbne det rette billede.
hvis samtidig ændrer din "billede" database til i Design propery blive "list i Database Catalog" som NotesHelpDatabase, åbner billedet i eget vindue lige som hjælpen!
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 11:46 #7
hmmm, jeg vil jo gerne have vist billdet sammen med nogle medarbejderdata - det er i ITF STAFF databasen. Jeg vil jo gerne slippe for manuelt at skulle importere 250 billder. Men det kan altså ikke gøres automatisk??!?!?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. september 2002 - 12:13 #8
Ikke mig bekendt - du kan kun tilføje objekter som ikoner, eller tilføje som attachments. Hvis du bruger attachments kan du lægge noget kode .UserFormQueryOpen der åbner dette i eget vindue...
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 12:33 #9
ok - så må jeg gøre det manuelt!
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 12:42 #10
Den her Replymail jeg forsøger at lave- jeg kan ikke rigtig få lov til at sætte en @newline ind.... Hvordan kan man ellers splitte linien op i en formula???
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 13:29 #11
luret - løst og perle