Avatar billede cpu Nybegynder
25. september 2002 - 15:19 Der er 4 kommentarer

Start af et program

Hvordan starter jeg et program når jeg er færdig med at skrive programkoden og har kompilet det ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. september 2002 - 15:31 #1
>java MainKlassensNavn

uden .class bagefter.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
25. september 2002 - 15:40 #2
JDK er Java Development Kit, JRE er Java Runtime Environment, dvs. den container, hvori den kode bliver eksekveret.
JDK består bla. af alle de klasser fra SUN, som du kan gøre brug af under den applikationsudvikling, f.eks. Vector-klassen.

Først skriver du:

javac -classpath . xxxx.java (compilering til .class-fil)

efterfulgt af

java -cp . xxx (eksekvering)

Din classpath er "-cp.", se evt. jakoba's del omk. classpath.

Du skal have downloaded SDK'en/JDK/J2SE (ver 1.4) fra http://www.javasoft.com - det er vist forskellige ord for en og samme 'ting'!

Håber det hjælper dig - og go' arbejdslyst!
Avatar billede cpu Nybegynder
25. september 2002 - 22:18 #3
Hvor skal jeg skrive alt dette henne ?
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
26. september 2002 - 08:53 #4
Jeg går ud fra at du har hentet SDK, som beskrevet ovenfor.
Du skal skrive det i din DOS-prompt.
Hvis du er ny indenfor Javaverdenen ville jeg hente JCreator, hvis jeg var dig - den ordner alt dette for dig!
Link: http://www.jcreator.com