Avatar billede scoty Nybegynder
25. september 2002 - 11:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JSP og Iteration

Hejsa....

Jeg vil meget gerne have et lille kode eksemple,
på hvordan man ved hjælp af tags, kan lave en iteration
på en Vector i en JSP side?

Mvh
Scoty
Avatar billede karsten2004 Nybegynder
27. september 2002 - 10:07 #1
Avatar billede scoty Nybegynder
27. september 2002 - 10:10 #2
Har jeg set på, men kan desværre ikke hitte ud af det
Avatar billede karsten2004 Nybegynder
27. september 2002 - 10:16 #3
Ser egentligt også lidt bøvlet ud :-) .. men hvorfor ikke bare bruge kode? <% for (int i... %> ?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
27. september 2002 - 11:03 #4
En iteration på en vector ?
Vil du bare have et gennemløb ?

i så fald så følg normal kodning som karsten
<%
for (int i = 0 ; i<vector.size(); i++){
out.print(i.getElementAt(i).toString());
}
%>
eller hvad du nu har i din vector
Avatar billede eerikk Nybegynder
29. september 2002 - 14:54 #5
Hvad sker der? 100 point for sådan et spørgsmål - Meget mærkeligt.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
29. september 2002 - 21:30 #6
Tags er ret smarte, når først man har fundet ud af hvordan man laver dem (eller hvis man har fået andre til at lave dem for sig).

Man kan dog let bøvle en del med det i starten. Jeg vil foreslå dig, at arbejde hele vejen fra starten igennem den tutorial der blev nævnt ovenfor, selvom det virker som lidt af en omvej. Men ellers tror jeg bare du knækker halsen på det. Så kan du evt stille spørgsmål er, hvis (når) der kommer problemer undervejs.

Hvis det virker som for meget besvær, vil det nok være bedre for dig, at have java-koden på jsp-siden.
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:15 #7
Jamen, jamen, det hele er lavet for dig af Struts (http://jakarta.apache.org/struts).
Avatar billede soelvpil Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:27 #8
Såre sandt.

Men kræver det ikke et vist erfaringsniveau at bruge struts? Især hvis man kun er interesseret i tags'ene, men ikke vil bruge ActionServlet, FormBean's etc??