Avatar billede none Nybegynder
24. september 2002 - 13:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

variabel der tæller rækker

dette burde være let for hajerne herinde (-:
- jeg har en dynamisk genereret tabel (asp loop)og nu vil jeg tælle antallet af rækker.
- en variabel der sættes til 1 og så bliver der lagt 1 til for hver række.
- min plan er så at kunne bruge denne variabel til unikke fortløbende div-id'er i hver række ( <div id=lag+variabel> )
samt indsætte det totale antal rækker ind i et script fundet andetsteds (constMaxItem=variabel)
Avatar billede kovalt Nybegynder
24. september 2002 - 13:31 #1
Det er bare at oprette en variabel inden dit loop og sætte den til 0.... herefter angiver du inde i dit loop, alt variablen skal adderes med 1 for hvert gennemløb.......

noget i stil med

antalreakker = 0 ' inden loopet

antalreakker = antalraekker + 1 ' inde i loopet

/Torben
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. september 2002 - 13:31 #2
det er altså noget nemmere at gøre på serveren. bare lad ASP incrementere en tæller for hver gang igennem løkken og så har du tallet.

men Javascript kan også (IE5+)
giv <table kommandoen en id attribut
<tasble ... id='navnpaatabel'>

og så mangler du blot at løbe igennem alle <TR kommandoer, og tælle dem der har den  denTRele.parentElement.parentElement.id="navnpaatabel"

men det er såmeget nemmere at gøre serverside at jeg gider ikke medmindre du virkelig gerne vil have det.

mvh JakobA
Avatar billede kovalt Nybegynder
24. september 2002 - 13:32 #3
mit var også ment til ASP
Avatar billede kovalt Nybegynder
24. september 2002 - 13:36 #4
kan det bruges?
Avatar billede none Nybegynder
24. september 2002 - 13:37 #5
det er meget mere sipelt (er jeg bange for) end I tror
har dette script
// No of items in menus
constMaxItem=3

function fnDispThis(active)
{
for (i=1; i < constMaxItem+1; i++)
    {
    if (i!=active)
        {
        document.all("sub"+i).style.display="NONE"
        }
    else
        {
        document.all("sub"+active).style.display="BLOCK"
        }

og denne tabel
<table BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
    <tr>
        <td class="format" onclick="fnDispThis(1);" style="Cursor:HAND;"><B>www.viewsource.dk</B><br>
        <DIV id="sub1" style="Display:'NONE';">
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;<A href="http://www.viewsource.dk">Free Java Applets</a><br>
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;<A href="http://www.viewsource.dk">Free Java Scripts</a><br>
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;<A href="http://www.viewsource.dk">Free DHTML Scripts</a><br>
        </DIV>
        </td>
    </tr>

og vil gerne at tallene kommer automatisk for jeg ved ikke på forhånd hvor mange rækker der er.........
Avatar billede none Nybegynder
24. september 2002 - 15:42 #6
ok - jeg prøver med et andet spm.

hvordan skriver jeg en variabel sammen med en tekst og bruger resultatet som id på min div ? Altså <DIV id=sub+variabel>

og hvordan gør jeg tilsvarende med onclick="fnDispThis(1); således at tallet i parantes kommer fra min variabel.........???
Avatar billede none Nybegynder
26. september 2002 - 14:24 #7
lukker spm - opretter det nye spm. i en anden kategori.
Det er nok for simpelt til denne (-: