Avatar billede theresa Nybegynder
24. september 2002 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

centrering af side i browser

hvordan laver man nemmest sin hjemmeside, så den altid fremstår centreret i browseren ? Skal virke med frames. Bruger Frontpage 2002 og er ikke speciel hård i manuel programmering.
Avatar billede n!nja Nybegynder
24. september 2002 - 09:35 #1
Du kunne lave en tabel på 100% x 100% og angive at indholdet skal ligge i midten og være centreret. I samme tabel ligger så så en Iframe, som vil komme til at ligge i midten - deri kan du på opbygge din side...
Avatar billede theresa Nybegynder
24. september 2002 - 09:40 #2
har ikke prøvet at arbejde med iframe - men det lyder nemt... kigger på det og tak for svar
Avatar billede mik789 Nybegynder
24. september 2002 - 09:41 #3
I et frameset er det ligetil at centrere dine sider. Her er en løsning der bruger frames til at centrere en midterside på 966 x 583 px, dvs. de ydre frames er kun til for at centrere hovedsiden:

<frameset rows="*, 583, *" border="0" framespacing="0">
  <frame name="topspacer" src="spacer.html" frameborder="0" frameborder="no" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"></frame>
    <frameset cols="*, 966,*" border="0" framespacing="0">
      <frame name="leftspacer" src="spacer.html" frameborder="0" frameborder="no" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"></frame>
      <frame name="centerspacer" hovedside.html" frameborder="0" frameborder="no" scrolling="auto" marginwidth="0" marginheight="0"></frame>
      <frame name="rightspacer" src="spacer.html" frameborder="0" frameborder="no" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"></frame>
    </frameset>
  <frame name="bottomspacer" src="spacer.html" frameborder="0" frameborder="no" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0"></frame>
</frameset>

Du skal så selvfølgelig justere målene på din hovedside. Hvis den skal stå uden scrolling også i 800 x 600 opløsning, skal den være mindre.
Avatar billede mik789 Nybegynder
24. september 2002 - 09:42 #4
shit, 7 sekunder for sent! - nå i øvrigt behøver du jo slet ikke iframes for at løse dit problem
Avatar billede mik789 Nybegynder
24. september 2002 - 09:50 #5
hov mangler lige en attribut:

" <frame name="centerspacer" hovedside.html" "

skal selvfølgelig være:

<frame name="centerspacer" src="hovedside.html"