Avatar billede roque Nybegynder
23. september 2002 - 12:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VB.net: Størrelse på kolonner og rækker i DataGrid

Hej eksperter...

Hvordan sætter jeg størrelsen på et DataGrid's rækker og kolonner-headere ?

Skal det evt. gøres på det dataTable, som indeholder DataGridets data ?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
23. september 2002 - 16:23 #1
DitDataGrid.PreferredColumnWidth = 123
DitDataGrid.PreferredRowHeight = 123
DitDataGrid.RowHeaderWidth = 123

// Simon
// This sentence no verb.
Avatar billede roque Nybegynder
24. september 2002 - 08:51 #2
Jeg skulle nok have spurgt lidt bedre... :-(

Det er rigtigt nok, og du skal have dine points, men er det slet ikke muligt at sætte størrelsen på de enkelte rækker/kolonner, så de har forskellig størrelse, ex. 10, 20 og 30...?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
24. september 2002 - 13:55 #3
Det burde det være, da man kan gøre det i VS.NET... Laver lige et eksperiment, så kommer jeg tilbage...
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
24. september 2002 - 13:58 #4
Sådan her:

ColumnHeader dc = new ColumnHeader();
dc.Width = 200;
dc.Text = "Hejsa";
DitDataGrid.Columns.Add(dc);

// Simon
Avatar billede roque Nybegynder
25. september 2002 - 10:26 #5
ok - jeg prøver - tak skal du have...
Avatar billede roque Nybegynder
25. september 2002 - 15:11 #6
Hmmmm ... der er ikke nogen metode på mit dataGrid, som hedder .Columns ...

Denne findes på det dataTable, som er dataSource for dataGrid'et. Men den accepterer ikke en ColumnHeader som parameter på dens .Column.add

Øh... Hva' så - jeg skal sikkert have pakket den header ind i et eller andet, som jeg så kan give til dataTable.columns.add...

Den godtager at modtage en dataColumn... og denne må jeg da kunne sætte en header på, eller hvad ???

Tak igen...
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
25. september 2002 - 15:26 #7
D'oh, det er fordi jeg sidder og kigger på eksempler med ListView i stedet for DataGrid... Sorry...
Avatar billede roque Nybegynder
25. september 2002 - 16:35 #8
dvs. det er altså ikke muligt ???
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
25. september 2002 - 20:58 #9
Ikke i et DataGrid. Men jeg vil sige, at rent designmæssigt er et ListView også bedre, undtagen i rent databasemæssige sammenhænge. LisrView har ikke DataSource property'en.
Avatar billede roque Nybegynder
26. september 2002 - 00:10 #10
hvilket så vil sige, at jeg ikke kan lægge den ind i et dataGrid...
:-(
Avatar billede mcbear Nybegynder
05. juni 2003 - 11:21 #11
Jeg har ikke lige fået det til at virke endnu, men som jeg kan se det så skal man lave et datagridtablestyle, hvor man angiver bredden af hver enkel kolonne