Avatar billede planetdb Nybegynder
22. september 2002 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til shell script?

Jeg er igang med et shell script som sætter to IP adresser lig hinanden, matcher de, udføres en handling.

Shell scripting er ikke lige min stærke side, så hvad er det præcis der er galt her?
-------------------------------------------------

#!/bin/bash
IPVAR="127.0.0.1"

if ( $(echo /sbin/ip addr | grep ".*inet" |  awk '{print $2}' | tail -n 1 | head -c 12) == $IPVAR ) ; then
        # handling..
else
        # handling..
fi
Avatar billede dank Nybegynder
23. september 2002 - 11:28 #1
måske kan dette lille "workaround" få dig på rette spor:

/sbin/ip addr | grep ".*inet" |  awk '{print $2}' | tail -n 1 | head -c 11 > data

VAR=`cat data`

echo $VAR

if ....
Avatar billede planetdb Nybegynder
23. september 2002 - 14:14 #2
Jeg har fået hjælp af en anden gut, ellers tak for din hjælp! :)

//planetdb
Avatar billede dank Nybegynder
23. september 2002 - 14:23 #3
arrg.. Det kunne jeg da ikke vide :( Brugte faktisk 5-10 minutter på at løse det.

1: Det burde du have postet her så vi andre ikke bruger tid på det
2: Du burde skrive løsningen her så vi andre kan lære
Avatar billede oz2kas Nybegynder
23. september 2002 - 14:47 #4
/me glæder sig til at se løsningnen ;o)
Avatar billede dank Nybegynder
23. september 2002 - 14:54 #5
oz2kas: Tak :o]
Avatar billede oz2kas Nybegynder
23. september 2002 - 15:07 #6
np :O)
Avatar billede planetdb Nybegynder
23. september 2002 - 16:24 #7
Hvor er i glade!! ;)

FILE=x
touch $FILE

a="`ifconfig | grep 'inet addr' | head -1`"
b="`cat $FILE`"

if [ "$a" != "$b" ] ; then
    ifconfig | grep 'inet addr' | head -1 > x
    # handling..
fi
Avatar billede planetdb Nybegynder
23. september 2002 - 16:26 #8
btw jeg fandt ud af løsningen kort før jeg postede min kommentar. Så tag det lidt med ro..
Avatar billede dank Nybegynder
23. september 2002 - 17:03 #9
Det har inget at gøre med at tage den med ro. I det pågældede tilfælde så postede jeg rent faktisk et svar der virkede 3 timer før din egen løsning. Så kunne du da have brugt den løsning? Som iøvrigt ligner din meget bortset fra den er et par linier kortere - men det er en anden sag.

Faktum er bare at vi sidder her ikke for at spilde tiden med at hjælpe med at løse spørgsmål når det hele tages med din holdning.. som er noget i retning af: "skidt med at de andre hjælper.. bare jeg får løst mit problem"

Og som ivrig svarer jeg kan kun sige at der er virkeligt "træls" når spørgsmålet bare lukkes med "hehe jeg fandt en anden løsning 3 timer efter du havde postet dit svar - men ellers tak fordi du ville spilde tiden med at komme med et forslag som jeg iøvrigt ikke gad at teste...."

Og at du så afviser mit svar (som iøvrigt var korrekt, er mig en endnu større gåde.

Misforstå mig ikke.. Det er fint du har løst dit problem! Men hvorfor skulle vi bruge tid på at hjælpe når du ikke vil kommentere/teste vores forslag? Hvis du har opgivet spørgsmålet på eksperten, så luk det dog bare!

Men no hard feeling.. Næste gang du opretter ? vil jeg da bare undlade at svare - så har vi det problem mindre :)