Avatar billede metric Nybegynder
21. september 2002 - 22:44 Der er 4 kommentarer

AddNew() method i ADO.NET "recordset"?

Hej,

Jeg er som så mange andre vild med .NET, men men.. I "gamle" ADO havde Recordset-objektet en method ved navn AddNew() så man f.eks. kunne sige

Set rsRecords = objConn.Execute("SELECT * FROM Tabel")
rsRecords.AddNew
rsRecords("Name") = "test"
rsRecords.Update

Findes der en tilsvarende eller lignende funktion i ADO.NET? Hvis nej, hvilken metode vil I så anbefale til at opdatere og indsætte records? Jeg plejer at bruge INSERT og UPDATE i ADO.NET, men AddNew var bare så dejlig nem.

Håber I vil hjælpe. På forhånd tak :o)

Lasse
Avatar billede odegaard Nybegynder
21. september 2002 - 23:03 #1
Du kan redigere dit dataset og senere opdatere datasættet til databasen. Dette minder meget om den "gamle" metode.
Avatar billede odegaard Nybegynder
21. september 2002 - 23:05 #2
Prøv at kigge på DataAdapter.Update(dataset)
Hvis du har SDK'en installeret, så prøv at kigge her:
ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpguidenf/html/cpconupdatingdatabasewithdataadapterdataset.htm
Avatar billede metric Nybegynder
21. september 2002 - 23:06 #3
Tak for det, men der bliver vel stadig en del flere kodelinier i forhold til gamle ADO, ikke? Det er det jeg gerne vil undgå.
Avatar billede metric Nybegynder
21. september 2002 - 23:10 #4
Tak for svaret - det lyder som noget jeg kan bruge. Jeg tester det lige og accepterer dit svar. :)