Avatar billede nyhjem Nybegynder
19. september 2000 - 01:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger jeg php3 kode som er gemt i en database?

Jeg er ved at lave en side hvor jeg har valgt at gemme næsten alle sider i en MySQL database. Det virker os fint sålænge der kun er tale om html koder, men problemmet er at al php kode blive tolket som tekst. dvs. at istedet for at køre php scriptsne bliver de bare skrevet på skærmen. Hvordan gør jeg så jeg ka\' bruge de php script jeg har gemt i min database?
Avatar billede steffen Nybegynder
19. september 2000 - 07:22 #1
Du er kort sagt nødt til at gemme dem ud på harddisken, og bruge en include() for at få dem i aktion. Så vidt huskes har php ikke en eval() el. lign, desværre.
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
19. september 2000 - 08:56 #2
Steffen har ret! Gem dokumenterne hver for sig, og lav så foreksempel en database som giver hver side et ID. Så kan du hente siden ind ved at kalde det ID i din database.
Avatar billede jinxed Nybegynder
19. september 2000 - 11:26 #3
PHP har eval(), men du bliver nød til at parse dataen fra mysql og printe htmlen og bruge eval på phpen, da den vil komme med fejl pga. htmlen.

Det er nok nemmest hvis du læser filen ind i en streng, splitter den på \'<?\' og så splitter de nye arrays på \'?>\'.

Så får du en noglelunde logisk opdeling.

Jinxed ; ]
Avatar billede bromer Nybegynder
19. september 2000 - 11:42 #4
Hvad er fordelen ved at have alt på ens side liggende i en database..?

Jeg kunne forstille mig, at siden blev lidt svær at opdatere.
Avatar billede jinxed Nybegynder
19. september 2000 - 12:34 #5
bromer >> Både og den bliver muligt at opdatere fra en browser, men umulig at opdatere med ftp.

Jinxed ; }
Avatar billede nyhjem Nybegynder
19. september 2000 - 23:15 #6
Har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at det er umuligt for mig at gemme min php kode i databasen hvis jeg ska\' ha\' mulighed for at bruge den bagefter?*s*
Avatar billede steffen Nybegynder
20. september 2000 - 07:04 #7
.. besværligt, at best :-)
Avatar billede jinxed Nybegynder
20. september 2000 - 09:38 #8
Det er knapt så besværligt hvis du bruger php til alt(i.e. alt html bliver printet med php). Så skal du bare hente koden fra db\'en og eval() den.
Avatar billede nyhjem Nybegynder
21. september 2000 - 02:18 #9
Jeg siger tak for hjælpen, det virker nu :O)