Avatar billede mdez Nybegynder
19. september 2002 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Email til database til web

Hej -

er der nogle der har et fornuftigt forslag til hvordan jeg kan lade en webserver modtage en email hvis indhold automatisk (ved modtagelse af mailen) ryger ind i en database (som bruges på et website - men den del kan jeg godt selv klare :)

Altså: Jeg sender en mail til webserver@websted.dk - email-adressen skal på en eller anden måde kobles sammen med noget til at modtage den automatisk og skrive ind i en database..

hm - kunne godt bruge hjælp..
Avatar billede sukos Juniormester
19. september 2002 - 20:33 #1
?
Avatar billede chrpurk Nybegynder
19. september 2002 - 20:33 #2
du skal da ikke bruge mail.. du skal bare lave en formular som gemmer i databasen vha. asp eller hvad du nu er bedst til at programmere i..
Avatar billede sukos Juniormester
19. september 2002 - 20:35 #3
det er måske en webbaseret mailklient du er ude efter? Der samtidig kan lægge "dit og dat" ind i din database?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
19. september 2002 - 20:35 #4
du kan fx installere jmail fra www.dimac.net

Med den kan du sende post, men den kan også modtage post. Har flere gange brugt den til at tømme en postkasse og få fat i filerne.
(og gemt dem i en database)

chrpurk: Det kan være meget praktisk, hvis man fx ønsker at lægge filer ud på en hjemmeside, men ikke har adgang til et upload komponent. Eller hvad ved jeg
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. september 2002 - 20:38 #5
du skal havde fat i pop3 komponet, derefter skal du så bare står og tjekke den mail med nævne mellemrum og smide outputtet ind i en database, der skal altså sættes et cronjob op på serveren, som gør dette, med at tjekke pop3 kontoen med nævne mellemrum

af komponeter kan nævnes ASPPOP3, dette er dog ikke gratis http://www.asp.dk/components.asp?mode=show_component&comp_id=13.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. september 2002 - 20:39 #6
sorry sbk, du skrev i mellemtiden... :(
Avatar billede excession Nybegynder
20. september 2002 - 03:12 #7
med på en lytter..
Avatar billede mdez Nybegynder
21. september 2002 - 00:12 #8
Det er fordi jeg nok skal lave et system hvor brugernes mail-program kan bruges til at sende nyheder til en webside - og hvor de fx ikik skal have adgang til administrationen via en html-side fordi de allerede kender deres mail-prog udmærket som editor..

Tro dalbjerg har fat i noget af det rigtige.. jeg kender JMail udmærket og har benyttet det før -

Jeg kan vel sætte en asp-side op som cronjob (eller et job som refresher en side automatisk som checker pop3-kontoen?) - bare jeg kan nøjes med scripting (vb)