Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
19. september 2002 - 10:40 Der er 8 kommentarer

Drag drop mellem 2 Listviews

Jeg har en form med to TListview som er ens formatteret. Man kan drag/droppe ListItems imellem disse to Listviews. Problemet er, at det er frygteligt trægt. Når man begynder drag, så er der er lille tænkepause hvorefter cursoren (med dragobjectet) hopper henover skærmen, så meget at det er svært at ramme det andet Listview.

Begge Listviews bruger en hel del customdraw men i OnCustomDrawItem og Subitem er der følgende linie:
  if TListView(Sender).Dragging then exit;
Begge Listviews har Dragmode=dmAutomatic.

Er der nogen der har en idé til at få det til at virke bedre?
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. september 2002 - 12:05 #1
har du prøvet StartDrag(TRUE);
Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
19. september 2002 - 12:22 #2
StartDrag??? Tænker du på BeginDrag? Det er vel ikke nødvendigt når dragmode er dmAutomatic. Men for en god ordens skyld har jeg faktisk testet det med Dragmode=dmManual og BeginDrag - desværre er resultatet det samme.
Avatar billede borrisholt Novice
19. september 2002 - 12:50 #3
Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
19. september 2002 - 12:56 #4
>borrisholt

Det er sådan rundt regnet sådan jeg gør nu. Bortset fra at jeg ikke starter drag manuelt. Det hele virker upåklageligt - bortset fra at ressourceforbruget lader til at være enormt.
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. september 2002 - 13:06 #5
Ja det var BeginDrag

JB >> Velkommen hjem, håber pakken var OK :)
Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
19. september 2002 - 13:07 #6
BF1942 per chance? ;-)
Avatar billede borrisholt Novice
19. september 2002 - 13:42 #7
Joe tak martin .. Har ikke kigget på det endnu.

Jens B
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
08. december 2002 - 00:33 #8
Her er et link til nogle komponenter, der måske kan hjælpe dig.
http://www.torry.net/vcl/system/draganddrop/dragdrop.exe

jeg håber du kan bruge dem. :-)